Avesta kommun söker kvalificerad utredare till kommunkansliet

Avesta kommunkansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta

Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang.
År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Avesta kommun bedriver ett mycket omfattande utvecklingsarbete via de långsiktiga projekten Avesta 2020 och Förenkla Helt Enkelt. Vi ska förändra näringslivsstrukturen, bli ett nav för utveckling i vår närregion och ytterligare effektivisera verksamheten med e-tjänster och servicecenter.

Vi behöver därför dig, en kvalificerad utredare, för att förstärka vårt lag. Vi är inne i en generationsväxling som kan ge dig möjlighet att utvecklas vidare inom kommunen.

Publiceringsdatum
2014-04-04

Arbetsuppgifter
Fokus i uppdraget är att samordna och driva kommunövergripande strategiska utvecklingsprocesser som har betydelse för Avesta kommuns utveckling och profilering.

Tjänsten innehåller därför följande uppdrag:
• Initiera, planera, leda och genomföra uppdrag och utredningar och utvecklingsprojekt av komplex och strategisk karaktär

• Utreda organisationsförändringar

• Leda processkartläggningar

• Ge stöd till verksamheterna i utredningsmetodik, processkartläggning och projektarbete

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig, juridisk eller ekonomisk inriktning eller annan för tjänsten lämplig inriktning, erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation. Du får gärna ha kunskap i de för kommunal verksamhet centrala lagstiftningarna, t ex kommunallag och förvaltningslag.
Du ska kunna arbeta självständigt och vi värdesätter egenskaper som initiativförmåga, kreativitet och samarbetsförmåga. Du måste också ha en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
Erfarenhet av att ta fram strategier och förmåga att se till att de får genomslag är meriterande, liksom erfarenheter från regionalt utvecklingsarbete.
Du ska också ha förmåga att analysera och sammanfatta insamlad information samt ha god förmåga att producera egna texter och dokument med hög kvalité. Som person är du självgående, analytisk och har en förmåga att se helheten. Tjänstens placering
Tjänsten är knuten till kommunkansliets administrativa enhet och du rapporterar till administrativa chefen.
Avesta kommun har en sammanhållen förvaltningsorganisation där förvaltningschefer, ekonomer, utredare och nämndadministratörer ingår i kommunkansliet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-27
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A387199
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Göran Johansson, Administrativ chef 0226-645004 goran.johansson@avesta.se

Företag
Avesta kommunkansli

Adress
Avesta kommunkansli
77481 Avesta

Jobbnummer
1831066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommunkansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommunkansli: