Avdelningsadministratör

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2023-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Avdelningsadministratör" (publicerad 2024-09-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Förvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska stadsplaneringen i Göteborgs Stad. Den ansvarar även för stadens reglering av bebyggelse, mark och vatten. Vi skapar förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet och en inbjudande offentlig miljö. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

I Göteborgs Stad arbetar vi utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

Publiceringsdatum
2023-02-03

Arbetsuppgifter
Stadsbyggnadsförvaltningens Geodata- och lantmäteriavdelning söker en vikarierande administratör. Geodata- och lantmäteriavdelning bidrar till vårt framtida Göteborg genom att vara ett stöd i samhällsbyggnadsprocessen. Inom avdelningens verksamhet finns även en fristående roll som Sveriges största kommunala lantmäterimyndighet. Geodata- och lantmäteriavdelning är organiserad i fem enheter, med totalt ca 80 medarbetare.

Som avdelningsadministratör för Geodata- och lantmäteriavdelning är du, tillsammans med tre andra administratörer, en av nyckelpersonerna i avdelningens administrativa funktioner. Tjänsten innebär huvudsakligen självständigt arbete med administrativa uppgifter så som löneadministration och fakturering. Du kommer att vara ett stöd till avdelningens medarbetare och ha ett nära arbete med avdelningens chefer. Andra arbetsuppgifter som förekommer för rollen är bokningar av tjänsteresor och utbildningar, beställningar, inköp och verksamhetsuppföljning genom uttag av statistik. I administrationen av förrättningsärenden, vilka handläggs av lantmäterimyndigheten, ingår bl.a. registrering av inkomna förrättningshandlingar, hantering av överklaganden samt administration i samband med bildandet av samfällighetsföreningar.

Inom avdelningen har du en aktiv och samordnande roll när det gäller gemensamma möten och avdelningsgemensamma aktiviteter. Det ingår i arbetet att ge service till såväl allmänhet som professionella aktörer, bland annat genom att hantera kontorets gemensamma inkomna post, e-post och diarieföring. Du jobbar för att utveckla effektiva administrativa rutiner och fångar upp avdelningens behov.

Vi strävar efter att vara en lärande organisation där alla trivs och tycker om såväl att bli hjälpt som att hjälpa andra. Vi arbetar också tillsammans över avdelningsgränser genom bland annat administratörsnätverk på förvaltningen där vi delar med oss at kunskap och hjälper varandra med svåra frågor.

Vill du bli en del av vår organisation? Sök jobbet som avdelningsadministratör hos oss!

Kvalifikationer
Du som söker har relevant högskoleutbildning och gärna erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll. Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd/offentlig verksamhet samt personaladministration och hantering av allmänna handlingar ser vi som meriterande.

Du är bra på att strukturera och är handlingskraftig. Vi söker dig som är engagerad och som har god förmåga att överblicka arbetsuppgifter, prioritera och hålla tidplaner. Du ser vad som behöver göras för att vara till bästa tänkbara stöd till avdelningen och förvaltningen och du kommer med lösningsförslag. Du har service till kunden i fokus, förmåga att etablera och behålla goda relationer inom och utom avdelningen samt gillar att arbeta tillsammans med andra. Din goda inlärningsförmåga gör att du snabbt tar till dig nya saker.

Vi arbetar i flera olika it-system. Din allmänna it-kompetens är mycket god och du har lätt för att lära dig ny programvara. Du har särskild goda kunskaper i Office-paketet, framförallt excel. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i personaladministrativa system tidigare, gärna Personec.

Vi vill att stadsbyggnadsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C123986".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Stadsbyggnadsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Helena Trönell
031-368 15 52

Jobbnummer
7409109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: