Aurora söker Team Leader till 2nd line Support
Poolia Sverige AB / Chefsjobb / Uppsala
2021-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Aurora söker Team Leader till 2nd line Support" (publicerad 2021-08-26) ⬅️
Visa alla chefsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Håbo,
Enköping eller i
hela Sverige Aurora Innovation söker en Team Leader som vill vara med på den viktiga resan att förbättra vården. Som Team Leader för 2nd line support teamet får du en central roll och ett varierande arbete i ett expansivt företag. Här erbjuds du en spännande tjänst med möjlighet att växa tillsammans med företaget.
Aurora Innovation hjälper vården att förbättra sin patientkontakt genom att skapa bättre kontaktvägar och därmed minimera patienternas väntetid. Tillsammans med hälso- och sjukvårdens aktörer sätter Aurora Innovation patienten i centrum och möjliggör morgondagens vårdmöten, idag. Aurora har för närvarande drygt 80 anställda som arbetar med utveckling, försäljning, marknadsföring och kundservice i Sverige, Finland, Nederländerna och Spanien.
Publiceringsdatum2021-06-11Om tjänstenRollen som Team Leader på Aurora är operativ och i ditt ansvar ligger att leda och fördelar arbetet för medarbetarna i 2nd line teamet. Du kommer vara representant för teamet på företagsnivå och bidrar till teamets fortsatta utveckling genom att visa vägen och vara delaktig i det dagliga arbetet. Som teamleder för 2nd line teamet kommer du ha ett nära samarbete med medarbetarna i 1st line support teamet samt övriga Team Leaders på bolaget. Vidare kommer du även ha nära dialog med kunderna för att bibehålla hög kundnöjdhet.
Dessa delar ingår i rollen.
• Resursplanering för teamet, säkra korrekt bemanning (daglig verksamhet samt jour)
• Ansvara för beredskap samt jour arbete
• Coachning av teamets medarbetare samt personliga avstämningar med medarbetarna
• Tidsattestering för teamets medarbetare
• Ansvara för introduktion för nyanställda
• Hantera supportärenden och vara delaktig i processer gällande supportärenden.
• Ansvara för dokumentationsunderlag/FAQ support
• Partnercertifiering SPOC (single point of contact)
• Skriva Support rapport (internt veckobrev)
• Föra månadsstatistik över den svenska 2nd line supporten
• Föra månadsstatistik över storkunder
• Hålla i veckoavstämningsmöten med Outsourcad 1st line partner
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat i en roll som Team Leader inom IT eller Telecom branschen. Då du jobbar operativt är det viktigt med goda IT-kunskap och en vilja att alltid utvecklas. God servicekänsla och förståelse för vikten av ett gott kundbemötande är av största vikt.
Du är positiv och har en prestigelös attityd, ser stort värde i att vara en god lagspelare samt ser möjligheter där andra inte ser dem.
Då du kommer arbeta över många kontaktytor både nationellt och internationellt krävs det god förmåga av både svenska och engelska i tal och skrift. Det är även ett stort plus om du kan holländska, finska, estniska, spanska eller tyska.
Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad och initiativrik. Du har god kommunikationsförmåga vilket kan leda teamet mot företagets uppsatta mål. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom IT ekonomi eller projektledning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på Aurora Innovations kontor i Uppsala.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan idag.
Om verksamheten
Aurora Innovation hjälper vården att öka tillgängligheten för patienter. Företaget förbättrar också arbetsmiljön för vårdpersonal, som hanterar ett inflöde av inkommande kontaktförfrågningar via telefoni och andra digitala ingångar. Med produkten Aurora teleQ har vi förändrat hur patienter når hälso- och sjukvård.
Med kontor i Sverige, Finland, Holland och Spanien är företaget ett av de ledande företagen inom sitt område med ambitionen att bli nummer ett inom digitala sjukvårdskommunikationstjänster i hela Europa.
Många av våra anställda är särskilt stolta över det värde vi levererar till vården och den nära kontakt med våra kunder och användare som vi strävar efter att upprätthålla. Vi uppmuntrar varandra att uppträda respektfullt, konstruktivt, professionellt och vänligt, och de företagsvärden som styr oss är samarbete, mod och enkelhet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Uppsala AB
Jobbnummer 5804728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.