Aurora söker Team Leader till 2nd line Support

Poolia Sverige AB / Chefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Aurora Innovation söker en Team Leader som vill vara med på resan att skapa positiva upplevelser för patienter vid kontakt med vården och en hållbar arbetsmiljö för vårdpersonalen. Som Team Leader för 2nd line support teamet får du en central roll och ett varierande arbete i ett expansivt företag. Här erbjuds du en spännande tjänst med möjlighet att växa tillsammans med företaget.

Aurora Innovation hjälper vården att förbättra sin patientkontakt genom att skapa bättre kontaktvägar och därmed minimera patienternas väntetid. Tillsammans med hälso- och sjukvårdens aktörer sätter Aurora Innovation patienten i centrum och möjliggör morgondagens vårdmöten, idag. Aurora har för närvarande drygt 80 anställda som arbetar med utveckling, försäljning, marknadsföring och kundservice i Sverige, Finland, Nederländerna och Spanien.

Publiceringsdatum
2021-08-26

Om tjänsten
Rollen som Team Leader på Aurora är operativ och du kommer ha det dagliga verksamhetsansvaret med att leda och fördela arbetet för medarbetarna i 2nd line teamet. Du kommer vara representant för teamet på företagsnivå och bidrar till teamets fortsatta utveckling genom att visa vägen och vara delaktig i det dagliga arbetet. Som teamleder för 2nd line teamet kommer du ha ett nära samarbete med medarbetarna i 1st line support teamet samt övriga Team Leaders på bolaget. Vidare kommer du även ha nära dialog med kunderna för att bibehålla hög kundnöjdhet.

Dessa delar ingår i rollen.

• Resursplanering för teamet, säkra korrekt bemanning (daglig verksamhet samt jour)
• Ansvara för beredskap samt jour arbete
• Coachning av teamets medarbetare samt personliga avstämningar med medarbetarna
• Tidsattestering för teamets medarbetare
• Ansvara för introduktion för nyanställda
• Hantera supportärenden och vara delaktig i processer gällande supportärenden.
• Ansvara för dokumentationsunderlag/FAQ support
• Partnercertifiering SPOC (single point of contact)
• Skriva Support rapport (internt veckobrev)
• Föra månadsstatistik över den svenska 2nd line supporten
• Föra månadsstatistik över storkunder
• Hålla i veckoavstämningsmöten med Outsourcad 1st line partner
• Budgetfrågor i samråd med avdelningschef

Vem är du?
Som person är du ansvarstagande, serviceinriktad och initiativrik. Du har god kommunikationsförmåga vilket kan leda teamet mot företagets uppsatta mål. Du är positiv och har en prestigelös attityd, ser stort värde i att vara en god lagspelare samt ser möjligheter där andra inte ser dem.

Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och tidigare arbetat inom IT eller Telecom branschen. Då du jobbar operativt är det viktigt med goda IT-kunskap och en vilja att alltid utvecklas. God servicekänsla och förståelse för vikten av ett gott kundbemötande är av största vikt.

Då du kommer arbeta över många kontaktytor både nationellt och internationellt krävs det god förmåga av både svenska och engelska i tal och skrift. Det är även ett stort plus om du kan holländska, finska, estniska, spanska eller tyska. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom IT ekonomi eller projektledning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på Aurora Innovations kontor i Uppsala.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så ansök redan idag.

Om verksamheten
Aurora Innovation är ett SaaS-företag som hjälper vården att skapa positiva upplevelser för patienter och en hållbar arbetsmiljö för vårdpersonalen. Våra tjänster ökar tillgängligheten till vården genom att sammanföra vårdpersonal och patienter vid en tidpunkt som passar båda via telefoni eller andra digitala kommunikationskanaler. Resultatet är en effektivare process och arbetsflöde för vårdgivarna - det frigör tid för vårdpersonalen och leder till nöjdare patienter.

Med kontor i Sverige, Finland, Holland och Spanien är företaget ett av de ledande SaaS-företagen inom sitt område med ambitionen att bli nummer ett i hela Europa.

Många av våra anställda är särskilt stolta över det värde vi levererar till vården och den nära kontakt med våra kunder och användare som vi strävar efter att upprätthålla. Vi uppmuntrar varandra att uppträda respektfullt, konstruktivt, professionellt och vänligt, och de företagsvärden som styr oss är samarbete, mod och enkelhet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60617".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Uppsala AB

Jobbnummer
5923048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: