Åtgärdsbeställare
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2017-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Åtgärdsbeställare" (publicerad 2020-11-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Öckerö,
Ale eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.
Åtgärdsbeställare
Som åtgärdsbeställare ansvarar du för att beställa och följa upp Trafikverkets investeringsåtgärder. Du ansvarar för att Region Västs finansiella medel används effektivt utifrån den nationella planen. Det innebär att du ser till att åtgärder planeras och samordnas så att tillgängliga medel utnyttjas effektivt.
Vidare ansvarar du för att utförande verksamhetsområden i god tid får tydliga och planerbara förutsättningar i form av åtgärdsbeskrivningar och beställningar som ska genomföras. Du för en nära dialog med verksamhetsområdena, för att säkerställa att genomförandet av åtgärder sker enligt beställning och överenskommelser i rätt tid och inom budget.
I dina uppgifter ingår också att:
• Ta fram verksamhetsplan för investeringsverksamheten.
• Hantera avvikelser för investeringsverksamheten och vidta korrigerande åtgärder vid behov.
• Se till att överenskommelser om samfinansiering verkställs.
• Delta i och ta fram underlag för beslut i planläggningsprocessen.
• Bidra med underlag för byggstartsrapportering till regeringen.
• Medverka i arbetet med regionens Masterplan för större utpekade investeringsobjekt.
Du har högskoleutbildning (240hp) inriktning ekonomi, samhällsbyggnad eller väg och vatten. Alternativt har du annan utbildning ihop med erfarenhet, som vi sammantaget bedömer likvärdig.
Du har flerårig erfarenhet från infrastruktursområdet samt kunskap om prognos- och avvikelsehantering. God datakunskap är ett krav för tjänsten. Det är meriterande med goda kunskaper om olika typer av finansieringsformer, medfinansiering och förskotteringar. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hur offentlig verksamhet styrs, främst om de politiska processerna som styr transportpolitiken i Sverige.
Som person är du strukturerad och självgående där du är van att självständigt driva dina ärenden. Du har god prioriteringsförmåga, med förmåga att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Då arbetet innebär många kontakter internt är det viktigt att du har lätt för att samarbeta. Rollen ställer också höga krav på att kunna kommunicera och att du har en god pedagogisk förmåga.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställd
Publiceringsdatum2017-04-04ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-25
Ange följande referens när du ansöker: 13:2017:13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Ranheim
inger.molander-ranheim@trafikverket.se 010-123 1588
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3417731
Observera att sista ansökningsdag har passerat.