Assistant Welcome Office Manager
Clarion Hotel Post / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Hotel Post i Göteborg Clarion Hotel Post uppförs i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt blir en ny livlig mötesplats för hela Göteborg.Ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med Norda Grill i spetsen har skapats av Marcus Samuelsson.
Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.
Clarion Hotel Post - the new face of Gothenburg.
I januari 2012 öppnar vi portarna till Nordens mest spännande hotell med en helt ny och unik mötesplats i hjärtat av Göteborg i gamla anrika Posthuset vid Drottningtorget. Hotellet skall vara en förebild och ledstjärna för framtidens nya Göteborg och du kommer att vara en del av vår satsning " The New Face of Gothenburg".
Vi skall tillsammans skapa Göteborgs mest attraktiva mötesplats med en hög ambition och en självklar målsättning att Clarion Hotel Post ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Vi välkomnar din drivkraft och passion för att leda, utveckla och skapa extraordinära resultat.
Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Assistant Welcome (Front) Office Manager".
Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?
Assistant Welcome Office Manager (Ass. WOM) rapporterar till Welcome Office Manager (WOM)
Tjänsten innefattar ansvar för:
• Personalansvar för receptionister och night audits
• Driftsfokus och att arbetsleda och utveckla receptionspersonalen.
• I WOMs frånvaro, ytterst ansvarig för receptionen.
I tjänsten ingår:
• WOM arbetar aktivt med mål/prognos - intäkt & kostnadsprognos och resultatansvar för sin avdelning.
• Personalansvar vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning. Utbildningar i samråd med WOM
• Ass. WOM arbetar tillsammans med WOM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs
• Arbetar tillsammans med WOM aktivt för att nå uppsatta mål
• Att aktivt ta del av information från WOM.
• Tillsammans med WOM närvara kl. 08-20 vardagar så att receptionen får det ledarskap som krävs för deras arbete.
• Ass. WOM skall till 100% samarbeta med WOM.
• Regelbundna möten med WOM gällande utvecklingsarbetet.
• Ass. WOM är med i rekryteringsprocessen inom avdelningen med WOM och Attitude Manager.
• Ass. WOM arbetar aktivt med personalfrågor inom avdelningen.
• Ansvarar för planering och genomförande av personalaktiviteter, minimum 2 ggr / år.
• Ass. WOM ansvarar för merförsäljning inom Receptionen
• Ass. WOM ansvarar för att reklamationer behandlas på korrekt sätt och uppföljning av dessa inom sin avdelning.
• Ass. WOM ansvarar för att beställningar av kontors- och andra förbrukningsvaror tillhörande Receptionen görs.
• Att hela avdelningen aktivt använder hotellets kvalitetssystemet, C2
• Att hela avdelningen aktivt använder hotellets kunduppföljningssystem, Loopon
• Ansvarig för att Remaining Amounts faktureras ut i tid.
• Att företagets policies efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Innefattar helgtjänstgöring enligt jourschema.
• Användande av tidrapporteringssystem och datavaruhus för personalen dagligen
• Tillsammans med WOM godkänner om fakturering är tillåten för logi. Detta görs i samråd med grupp & konferensbokning enl gängse rutin.
• Ansvarig för att avdelningen arbetar med korrekt information gällande Choice Club, We Care och andra ev Nordic Choice produkter.
• Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner.
• Tillsammans med WOM godkänner eventuella kompensationer som skall göras rörande logi. Rapportering av kompensationer/korrigeringar skall göras till HM samt Controller mailledes.
• Ass. WOM ansvarar tillsammans med Shiftleader för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av WOM.
För mer information om Clarion Hotel Post besök gärna vår webbsida
www.clarionpost.seRedan nu kan du söka ovan utlysta tjänst även fast tillträdesdatumet är längre fram i tiden. Rekryteringsprocessen med audition, pulsmöten och intervjuer kommer att pågå under perioden augusti/september.
Lycka till!
Publiceringsdatum2011-06-12Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna Gemrud, +46 705470180
FöretagClarion Hotel Post
AdressClarion Hotel Post
c/o Choice Hotels Sweden AB Box 7620
10394 Stockholm
Jobbnummer 959724
Observera att sista ansökningsdag har passerat.