Assistant Manager Örebro Station
Espresso House Sweden AB / Kockjobb / Stockholm
2021-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Assistant Manager Örebro Station" (publicerad 2022-07-07) ⬅️
Visa alla kockjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Espresso House Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Nu letar vi efter en Assistant Manager (AM) till vår shop Örebro Station! Det är en mindre shop med tidig öppning så här är det en klar fördel att vara morgonpigg. Här är det hög försäljning större delen av dagen, med störst gästfläde på morgon- och eftermiddagstimmarna då många gäster reser till och från arbetet. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du blir en del av ett framgångsrikt företag med mycket stora utvecklingsmöjligheter. Tillsammans med Coffee Shop Manager ska du ansvara för att säkerställa en välfungerande organisation i shopen, ett starkt team och ansvara för lager, svinn och produktion. Som AM förväntas du vara både ledare och en barista som föregår med det bästa exemplet när det kommer till att erbjuda världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! För att både lyckas och trivas i rollen som Assistant Manager på vår shop på Örebro Station bör du vara noggrann, gilla ordning och reda samt vara en stjärna på service. Vi söker dig som tycker om att utveckla människor omkring dig, som gärna tar initiativ och som klarar av att arbeta i ett högt tempo.
Är det här något som du tycker låter kul? Då vill vi väldigt gärna höra ifrån dig!
Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kommer att tillträdas snarast möjligt.
Arbetsbeskrivning
Som Assistant Manager (AM) driver du tillsammans med Coffee Shop Managern Coffeeshopen i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett stort ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för era medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
Ansvara tillsammans med Coffee Shop Manager för utrustning, inredning och lokalens skick.
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
Följa de kampanjer företaget föreskriver.
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
Personalansvar
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
Kompetensutveckla era baristor.
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
Ansvara för personalkostnader tillsammans med Coffee Shop Managern.
Ekonomi:
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen tillsammans med Coffee Shop Manager.
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner tillsammans med Coffee Shop Manager.
Övrigt:
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget.
Vad erbjuder du oss?
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position
Vad erbjuder vi dig?
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå?
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet.
Övrigt:
Tjänsten är på heltid. Kollektivavtal enligt Unionen/Visita. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen!
Övrigt:
Bifoga ditt CV i ansökan. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2021-10-11ErsättningIndividuell lönesättning. Kollektivavtal Visita/Unionen
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEspresso House Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "145390".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Espresso House Sweden AB (org.nr 556507-7160)
Arbetsplats Espresso House
Jobbnummer 6033331
Observera att sista ansökningsdag har passerat.