Assistansansvarig

Plusfamiljen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Plusfamiljen i Stockholm, Sundbyberg, Sollentuna, Vaxholm, Täby eller i hela Sverige

Vill du vara med och förändra?

Vi letar efter dig som vill vara med och göra världen till en härligare plats! Plusfamiljen är en omsorgsverksamhet för dig och familjen. Genom våra tjänster ska vi vara drivande i att ge varje människa rätten att leva sitt liv efter sin dröm. Vi är verksamma inom personlig assistans, HVB för ungdomar samt barnmorskeledd födelsevård.

Att jobba inom Plusfamiljen innebär att vara del av något större. För oss handlar vårt arbete att i första hand om att göra skillnad för människor som behöver det som mest. Oavsett vilken yrkesroll du har inom Plusfamiljen är det här något som utmärker oss i vårt sätt att jobba. Våra ledord - mänskligt, nytänkande och engagerade genomsyrar allt vi gör. Vi arbetar för innanförskap och delaktighet, tänker utanför boxen och ger alltid lite mer än förväntat till både kunder och kollegor.

Verksamhetsområdet Funka inom Plusfamiljen jobbar med personlig assistans för barn och ungdomar. Nu söker vi dig som vill göra skillnad varje dag! Som assistansansvarig på Plusfamiljen Funka ansvarar du för ett tiotal kundfamiljer med ca 40 anställda personliga assistenter. Arbetet innebär till stor del personalledning men innefattar även nära kontakt med familjen (kunden). Ytterligare en stor del av arbetet består av myndighetsansökningar och utredningar.

Din roll består av operativt ansvar för tre delar; kunder, personal och ansökningar. Inom varje område ansvarar du för att planera, strukturera, genomföra och följa upp arbetet.

Dina arbetsuppgifter innebär:

• Att vara familjernas primära kontaktyta: skapa och vårda relationerna med dem. Enstaka resor till kunder i andra delar av landet kan förekomma.
• Rekrytering och onboarding av personliga assistenter för dina kunder. Representera företaget vid rekryteringsmässor och möten med potentiellt nya kunder. Självständigt driva rekryteringsarbetet för att behålla kandidatinflödet.
• Schemaläggning och bemanning för dina kunder. Viss bemanningsberedskap kvällar och helg ingår i tjänsten.
• Chefsansvar över dina kunders personliga assistenter, inkl. medarbetarsamtal, daglig coachning och förebyggande arbetsmiljöarbete.
• Hjälpa kunder med ansökningar samt bereda underlag för ansökningar som skall vidare till jurist. Kontakter med myndigheter, sjukvård, habilitering.
• Utveckla interna rutiner och processer inom ramen för din roll

Det här är chansen för dig med stort engagemang som känner dig utmanad i rollen som assistansansvarig. Vi tror att du kanske har arbetat som konsultchef, teamledare, kundansvarig eller en roll där du har haft lite lagom personalansvar och känt på hur det är, men även haft direkt kontakt med kunder. Här förväntas du fatta egna beslut och självständigt se till att dina kunder har en fungerande assistans.

Som person är du social och strukturerad och kan hantera såväl administrativa detaljer som att se helhetsperspektivet. Du är serviceminded, lösningsfokuserad, kommunikativ och har förmåga att kombinera det operativa arbetet med ett strategiskt tänkande. Du är van att hantera det mesta som kan uppstå i en mindre organisation och har ett genuint prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter.

Du är van att arbeta självständigt och har lätt för att anpassa dig och tänka om i en vardag med snabba förändringar och nya förutsättningar. Du är lyhörd för medarbetarnas och kundernas behov, och är bra på att kommunicera både i tal och i skrift.



Vi ser helst att du har:

Utbildning: Socialt arbete, socionom, personalvetare eller motsvarande kompetens förvärvad genom arbetserfarenhet.

Erfarenhet av kundkontakt/kundservice/tjänsteförsäljning

Erfarenhet från koordinerande personaladministrativ roll

Erfarenhet från att uttrycka sig väl i text enligt formalia, t.ex. genom skriva ansökningar i arbetet eller från uppsatser på högskolenivå.

Erfarenhet av att tolka arbetsrätt/SOL/LSS eller annan juridik, förvärvad genom arbetserfarenhet eller högskolekurs.



Vad kan vi erbjuda dig?

Plusfamiljen Funka är en prestigelös arbetsplats med mycket hjärta, jäklaranamma och högt till tak. Tråkmånsar göre sig icke besvär. Självklart har vi kollektivavtal och friskvårdsbidrag och allt sånt där, men vi vill att du ska vara här för att du är rätt person på rätt plats - att Plusfamiljen är din plats på jorden. Du kommer att få världens bästa kollegor som ger järnet varje dag för att våra kunder ska tycka att vi är bäst. Om du känner igen dig i beskrivningen att vilja göra världen till ett härligare ställe, och vill arbeta med likasinnade - då ska du söka dig till oss! Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-05-30

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Plusfamiljen

Adress
Plusfamiljen
Textilgatan 43
12030 Stockholm

Kontorsadress
Textilgatan 43

Jobbnummer
3528764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Plusfamiljen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Plusfamiljen: