Artikeladministratör

MIO AB / Inköpar- och marknadsjobb / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Tibro, Hjo, Skövde, Karlsborg, Tidaholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MIO AB i Tibro, Skövde, Mariestad, Mjölby, Lidköping eller i hela Sverige

Mio söker alltid de bästa medarbetarna. Varje dag strävar vi efter att tillsammans med våra butiker leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att stolta medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever Mio. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi en attraktiv arbetsplats.



Servicekontoret i Tibro söker artikeladministratör

Publiceringsdatum
2020-12-04

Om tjänsten
På vår webb strävar vi efter att förmedla samma produktkunskap och känsla som kunden möter i våra butiker.

Som artikeladministratör kommer du arbeta med att berika produkter med säljtexter, koppla dessa med relevanta tillvalsprodukter samt administrera kampanjer och säljstarter av nytt sortiment. Du arbetar för att säkerställa att produktinformationen är korrekt och konsekvent i Mios olika kanaler för marknadsföring.

Du arbetar med:

- Uppsättning och berikning av nya produkter inför säljstart.
- Koppling av relaterade produkter och tillvalsprodukter.
- Underhåll och förädling av information för redan befintliga produkter.
- Utförande och underhåll av säljaktiviteter inför kampanjstart.

Om dig

Vi söker dig som obehindrat skriver kärnfulla, säljande och informativa texter om våra produkter, samt har ett vant öga för vilken information kunden behöver för att komma till avslut i sitt köp. Du har förståelse och intresse för grundläggande produktegenskaper inom möbler och heminredning.

Du kan snabbt identifiera vilka egenskaper hos en produkt som är intressanta för en potentiell kund och omsätta detta i en relevant presentation som skapar merförsäljning. Då du i stor utsträckning lägger upp ditt arbete själv tror vi att du är en noggrann, självgående och systematisk person som kan ta stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och tar egna initiativ vid behov. Vi använder oss av ett flertal datasystem och ser att du har lätt för att sätta dig in i nya program.

Det är ett stort plus om du har erfarenhet av e-handel och tidigare har jobbat med publicering på webben. Du är väl förtrogen med MS Office och är van vid att arbeta administrativt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i snart 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Vi finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel. Mio ägs av handlarna som driver sina butiker framåt utifrån Mios koncept och den lokala marknadens behov. Grunden är en stark och positiv entreprenörskultur. Vi brinner för att förgylla kundernas liv hemma med riktiga möbler och prisvärd kvalitet. Vi vill vara det spännande alternativet som inspirerar kunderna att förnya sina hem som de ska vara stolta över och trivas i.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mio AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/221".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mio AB (org.nr 556084-0190)

Jobbnummer
5476006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MIO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MIO AB: