Arkivarie
Göteborgs universitet / Arkivariejobb / Göteborg
2016-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie" (publicerad 2024-09-04) ⬅️
Visa alla arkivariejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget: Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd inom den Gemensamma förvaltningen ger ett universitetsövergripande stöd inom universitetsjuridik samt registrering och arkivering av handlingar. Enheten erbjuder också stöd i styrningen av universitetsgemensamma utvecklingsprojekt med IT-koppling och i Gemensamma förvaltningens utredningar. Enheten består av arton medarbetare och är placerade i attraktiva lokaler i Göteborgs innerstad. Enheten för myndighets- och utvecklingsstöd är organiserad i följande funktioner. - Projekt- och processkontor - Sektionen för arkiv och registratur - Universitetsjuridik - Generell utredningskompetens
INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
Arbetsplats: Rosenludsgatan 4
Postnummer: 40530
Ort: Göteborg
Titel: Arkivarie
Beskrivning av arbetsuppgifter: Arbetet som arkivarie innebär bland annat att ordna och förteckna universitetets handlingar, att stödja och utbilda universitetets arkivansvariga och att vara normerande inom ramen för universitetets arkivorganisation. Under de närmsta åren kommer Göteborgs universitet att övergå till digitalt bevarande av allmänna handlingar och e-arkivering. Tjänsten innebär till övervägande del hantering av pappershandlingar. Som arkivarie vid gemensamma förvaltningen arbetar du i central funktion inom universitetet. Universitetet har en decentraliserad arkivorganisation och ett decentraliserat arkivansvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - ordna och förteckna handlingar i verksamheten - informera och utbilda personal i arkivfrågor - delta i utarbetandet av styrdokument i arkivfrågor - delta i nätverk med verksamhetens arkivsamordnare
Beskrivning av kvalifikationer: Den sökande ska ha akademisk utbildning med minst 60 hp arkivvetenskap (40 p gamla poängsystemet) eller ska ha arbetat som arkivarie med frågor rörande verksamhetsbaserad arkivredovisning. Erfarenhet från högskoleområdet samt kunskap om Göteborgs universitets organisation är meriterande. Kunskap om det regelverk som styr hanteringen av en myndighets handlingar är meriterande. Mycket god datorvana krävs. Erfarenhet av att ha arbetat i förteckningssystemet Visual Arkiv eller liknande förteckningssystem är meriterande. Det är viktigt att du är serviceinriktad och har en kommunikativ förmåga. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket samt god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Som person ska du kunna arbeta självständigt och ha förmågan att ha en helhetssyn på verksamheten. Du är självgående, effektiv och noggrann. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
AG referens: PET 2016/523
Andra uppgifter: Ansökan sker via vår hemsida
www.gu.se/ledigaanstallningar . Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tillträde snarast Universitetet tillämpar individuell lönesättning
Publiceringsdatum2016-05-31ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktEnhetschef Elisabet Ahlin 031 - 786 55 08
elisabet.ahlin@gu.sePersonalhandläggare Johanna Zetterberg 031 - 786 55 24
johanna.zetterberg@gu.seFöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 2877705
Observera att sista ansökningsdag har passerat.