Ärendekoordinator
Länsstyrelsen Västra Götalands län / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län i Ospecificerad arbetsort Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,6 miljoner invånare.
Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?
Publiceringsdatum2018-09-27ArbetsuppgifterÄrendeserviceenheten har hand om Länsstyrelsens digitala dokument- och ärendehantering, arkivbildning samt arkivvård och är en del av Avdelningen för verksamhetsstöd. Uppdraget är att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och vara ett administrativt stöd för myndigheten. Även utvecklingsfrågor kopplade till Länsstyrelsens mål att bli en modern, digital myndighet är en del av vårt uppdrag.
Som ärendekoordinator kommer du huvudsakligen att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och vara kontaktperson och dagligt stöd i ärendehantering mot myndighetens verksamheter. Det innebär att registrera och digitalisera inkomna handlingar, expediera handlingar, bevaka delgivningar och ge stöd, ge information och utbilda i vårt diarieföringssystem Platina. Viss form av receptionsarbete kan också förekomma.
Placeringsort: Göteborg, Vänersborg, Mariestad eller Skara. Ange i ansökan vilken av orterna du är intresserad av.
Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser.
KvalifikationerDu har gymnasieutbildning och behärskar svenska i både tal och skrift. Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter, gärna på länsstyrelsen eller annan offentlig förvaltning. Du har några års erfarenhet av registreringsarbete, diarieföring och dokumenthantering. Du behöver ha en grundläggande kunskap om relevant lagstiftning som till exempel dataskyddsförordningen, offentlighet och sekretess samt förvaltningslagen. Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika typer av digitala verksamhetssystem är en förutsättning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina samt om du har arbetat med arkivfrågor.
Som person är du serviceinriktad och lyhörd för verksamheternas behov. Du är strukturerad och noggrann och tycker det är kul med administration. Du tar initiativ, bidrar med förslag till förbättringar och ser det som självklart att hjälpa till där det behövs.
Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Länsstyrelsen tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: 112-34899-2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMargareta Rothell 010-224 46 04
Martin Hemberg 010-224 54 50
FöretagLänsstyrelsen Västra Götalands län
AdressLänsstyrelsen Västra Götalands län
Södra Hamngatan 3
40340 GÖTEBORG
KontorsadressSödra Hamngatan 3 40340 GÖTEBORG
Jobbnummer 4370573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.