Är du Varbergs Bostads ABs nya hyresadministratör?

SJR / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Varbergs Bostads AB är ett helägt dotterbolag till Varbergs Stadshus AB, som i sin tur ägs av Varbergs kommun. Varbergs Bostad förvaltar ca 5 300 lägenheter och 160 lokaler. Bolaget är mitt uppe i en spännande resa och har bland annat som mål att de kommande åren bygga ca1 300 nya hyresrätter i Varberg.

SJR söker för Varbergs Bostads ABs räkning en hyresadministratör för start så snart som möjligt. Uppdraget är en hyrrekrytering vilket innebär att du blir anställd som konsult via SJR till att börja med och faller allt väl ut så går du över i en anställning hos Varbergs Bostads AB på sikt. Bolaget har trevliga lokaler mitt i centrala Varberg och du kommer att ingå i ett härligt ekonomiteam om fem personer.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som hyresadministratör har du ansvar för kundreskontra, löpande bokföring, aviseringar samt analyser av hyresbortfall. Det kommer även ligga ett superuseransvar för hyresdelen i bolagets ekonomisystem, Momentum, vilket gör det till ett plus om du har ett systemintresse. Vidare kommer du även att ansvara för indexering av lokalhyresavtal och administration kring detta. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och/eller har ett intresse för hyresjuridik och ser långsiktigt på rollen. Som person är du en jordnära lagspelare med lite skinn på näsan, du har god kommunikativ förmåga och arbetar på ett noggrant och strukturerat sätt.

Övrig information
Tjänsten innebär att du arbetar som SJR-konsult och sedan går över i anställning hos Varbergs Bostads AB på sikt. Uppdraget startar så snart som möjligt och arbetstiderna är 7:30 - 16:30 med en timmes lunchrast.

Välkommen med din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så skicka oss din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att ringa Caroline Karlsson via 031-333 54 71.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2018-05-15

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Karlsson caroline.karlsson@sjr.se 031-333 54 71

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
4142095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: