Är du vår nya rekryteringsadministratör?
Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Nu söker vi en ny kollega som vill ha en central del i rekryteringarna till Säkerhetspolisen. Har du erfarenhet av administrativt arbete och tycker om att ha många kontaktytor? Välkommen med din ansökan!
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, däribland rekryteringsadministratörer. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som rekryteringsadministratör har du en viktig och central del i rekryteringarna till myndigheten. Du arbetar brett med administrationen i de olika delarna av rekryteringsprocessen och har mycket kontakt med både kandidater och rekryterande chefer.
Till stor del handlar ditt arbete om att vara ett nav i rekryteringarna. Du bokar och deltar i möten med rekryterande chefer och andra parter som är delaktiga i processen och du administrerar arbetspsykologiska tester. Kontakt med kandidater via mail, telefon och besök är också ett vanligt förekommande arbetsmoment.
I rollen hanterar du personuppgifter och arbetar i vårt ärendehanteringssystem. Annonsering av lediga tjänster, kontakt med annonsbyråer och förberedelse av underlag inför intervjuer är en stor del av arbetsuppgifterna som ingår i tjänsten.
Du kommer till ett team med engagerade kollegor som har roligt tillsammans. Vi har ett stort förtroende för varandra och delar med oss av vår kunskap. Du tillhör HR-enheten som ansvarar för myndighetens strategiska kompetensförsörjning och planerar, samordnar, utvecklar och följer upp myndighetens arbetsgivarpolitik.
Arbetet bedrivs huvudsakligen i Stockholm men resor inom Sverige kan förekomma.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kompetens:
Slutförd gymnasieutbildning med godkända resultat
Minst tre års aktuell erfarenhet av administrativa uppgifter som huvudsyssla under de senaste fem åren.
God vana att använda datorn som arbetsredskap
Goda kunskaper i Office-paketet
Kommunicerar obehindrat på svenska, både i tal och skrift.
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet från statlig myndighet, HR-administrativt arbete eller erfarenhet från ett serviceinriktat arbete med återkommande kundkontakter.
Det här är kollegan vi söker
Du är en prestigelös och energirik person som drivs av teamets gemensamma framgångar framför individuella prestationer. Samarbete passar dig bra, du är serviceorienterad och har lätt för att skapa kontakt med andra.
God planeringsförmåga och struktur kännetecknar dig som person. Du är lösningsorienterad, flexibel och kan hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Du är van och känner dig bekväm med att tala inför större eller mindre grupper.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 82 28. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Läs mer om hur du ansöker på vår hemsida
www.sakerhetspolisen.seAnsökan ska ha kommit in senast 2022-02-03.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Publiceringsdatum2022-01-20Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressSäkerhetspolisen
Bolstomtavägen 2
17169 Solna
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (
visa karta)
171 69 SOLNA
Jobbnummer 6266408
Observera att sista ansökningsdag har passerat.