Är du vår nya chef för arbetsmarknads- och integrationsenheten?

Lekebergs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Arbetsmarknads- och integrationsenhetens (AMI) uppdrag är att ansvara för kommunens sysselsättningsbefrämjande insatser i syfte att hjälpa människor till arbete och egen försörjning. Prioriterat i detta arbete är ungdomar och nyanlända. AMI utför, på kommunstyrelsens uppdrag och enligt samarbetsavtal med Arbetsförmedlingen och andra myndigheter, olika former av arbetsmarknadspolitiska åtgärder. Enheten arbetar för att stärka och motivera den enskilde till arbete eller studier utifrån både den enskildes och arbetsmarknadens behov.
AMI arbetar övergripande i kommunen och samverkar med kommunens förvaltningar och det privata näringslivet.
Inom AMI finns Jobb-och praktikcenter som ansvarar för och driver ett flertal verksamheter och Mottagningsteamet som fungerar som en sluss till samhällets samlade resurser och insatser och är till för alla medborgare mellan 16-65 år.
Inom AMI finns sammanlagt ca 25 medarbetare varav tre är tillsvidareanställda.

Vår nuvarande chef för AMI går vidare till ett nytt uppdrag efter många år i kommunen och nu har du chansen att fortsätta leda och utveckla en välfungerande enhet.




Publiceringsdatum
2018-12-19

Arbetsuppgifter
Som chef för Arbetsmarknads- och integrationsenheten ansvarar du för kommunens insatser gällande arbetsmarknadsåtgärder samt integrationsinsatser. I din roll ingår att ha ett nära samarbete med kommunens verksamheter där socialtjänsten och utbildningssektorn är två viktiga aktörer. Att ingå i och delta i olika nätverk och ha kontakt med näringsliv, arbetsförmedling, försäkringskassa, Region Örebro län samt övriga kommuner är också en del av dina arbetsuppgifter.
Du kommer att ansvara för enhetens personal och arbetsmiljö samt resultat, kvalitet och ekonomi gällande integrations- och arbetsmarknadsfrågor. I ansvarsområdet ingår även att enheten varje sommar administrerar kommunens feriearbeten för ungdomar.




Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har en akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget
• har några års ledarerfarenhet
• har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
• har god kunskap och kännedom om verksamhetsområdet
• är van att arbeta med verksamhetsstyrning, förändringsprocesser och kvalitetsuppföljning
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är van att använda digitala verktyg i ditt arbete och är en god administratör

Det är av stor vikt att du har helhetssyn och långsiktigt tänkande samt den strategiska och sociala förmåga som krävs för att få verksamheten att arbeta mot gemensamma mål. Som person leder, driver och motiverar du samt skapar och behåller goda relationer som präglas av dialog och ömsesidigt utbyte. Du har också lätt för att formulera tydliga mål samt fatta beslut och på ett bra sätt kommunicera dessa. Vidare är du handlingskraftig och har en mycket god förmåga att inspirera och stötta dina medarbetare.
Vi kommer även att ta hänsyn till personlig lämplighet i denna rekrytering.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-03-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Ange följande referens när du ansöker: A837688
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Brändholm peter.brandholm@lekeberg.se 0585-487 52
Martin Willén martin.willen@lekeberg.se 0585-488 02

Företag
Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Personalavdelningen
Bangatan 7, 716 31, Fjugesta
71631 FJUGESTA

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4519874

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Personalavdelningen: