Är du vår blivande Logistics Manager?
Region Värmland / Inköpar- och marknadsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Värmland i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Om Svensk Luftambulans
Svensk Luftambulans (SLA) är ett, av regionerna i Värmland, Dalarna, Uppsala, Västra Götalandsregionen, Norrbotten och Västerbotten, helägt kommunalförbund.
SLA har som uppdrag att ansvara för den flygoperativa driften av ambulanshelikopter åt medlemmarna på aktuella baser. Flygoperativa verksamheten bedrivs i såväl dager som mörker, med och utan NVIS, VFR samt IFR. Underhållet bedrivs under eget Part-145 tillstånd.
I samtliga regioner är helikoptern fullt utrustad för akut omhändertagande av patienter. SLA arbetar även för en gränslös verksamhet vilket innebär att uppdrag kan genomföras i angränsande regioner samt in i Norge. Läs mer om
https://svenskluftambulans.se/Publiceringsdatum2023-07-12Dina arbetsuppgifterVi behöver förstärka vår logistikavdelning och söker nu en logistics manager för underhållsorganisationen. I rollen som logistics manager har du övergripande ansvar för den interna logistiken samt att driva process- och systemutveckling kring detta.
Du ansvarar för att produktionen har materialförsörjning för att leverera underhåll på ambulanshelikoptrar med god kvalité på ett kostnadseffektivt sätt, genom intern materialförsörjning från leverantör, till godsmottagning sedan förbrukningsplats samt skötsel av ground support equipment, kemikalie- och verktygshantering. Självklart arbetar du aktivt för att minimera slöseri av material i verksamheten genom förbättringsarbete. I rollen representerar du SLA mot externa leverantörer i relevanta frågor. Du kommer även arbetsleda en lagerman.
Placeringsort är på Karlstad flygplats där SLA har sitt huvudkontor. Tjänsten innebär även besök på övriga baser i SLA's regi. Resor i tjänsten förkommer, båda inrikes och utrikes. Som Logistics manager rapporterar du till underhållschef part-145.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har erfarenhet inom logistik och inköp med goda kunskaper i Office 365 samt B-körkort. Du måste ha goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser att du är en självgående person som tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du är skicklig och tydlig i din kommunikation. Med ditt goda omdöme gör du korrekta avvägningar och prioriteringar som visas vid uttalanden, agerande och beslut. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från flygbranschen eller har erfarenhet som logistikansvarig i liknande bransch. Vi ser det som meriterande om du har kunskaper om Part-145 och Part-M och/eller erfarenhet av arbetsledande position.
Övrig informationInför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister. Utdraget får inte vara äldre än ett år. Du hittar
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/.Inför rekryteringsarbetet har Svensk Luftambulans tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön, individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS/231740".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Värmland (org.nr 232100-0156)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Svensk Luftambulans
Kontakt Viktor Petersson, Maintenance Manager Part-145
0730886506,viktor.petersson@hems.se Jobbnummer 7960395
Observera att sista ansökningsdag har passerat.