Är du proffs på support och IT?

TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.
TechTeam utökar nu sitt team av supportspecialister inom first line och söker dig som är en fena på support och service. Du kommer att bistå användare med problemlösning av varierande
svårighetsgrad via telefon, e-mail och remote. Våra kunder är placerade i stockholmsområdet.  

Att arbeta hos oss
På TechTeam satsar vi på långsiktighet och kvalitet. Hos oss arbetar du uteslutande med längre uppdrag (i genomsnitt 12 månader) vilket ger dig både erfarenhet av olika spännande miljöer och
ett brett kontaktnät. Du erbjuds ett kompetensutvecklingsprogram och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Genomförd certifiering
medför lönepåslag. Som konsult på TechTeam är du tillsvidareanställd och har fast månadslön, även mellan uppdrag. Vi erbjuder även subventionerat SL-kort och friskvårdsbidrag till alla
våra anställda.

 
Om du liksom vi värderar goda arbetskamrater och möjligheten till sociala aktiviteter, är TechTeam arbetsgivaren för dig. Att det finns en nära kontakt mellan konsulter och chefer ser vi som en
självklarhet och en förutsättning för vår gemensamma trivsel.

 
Din kompetens och bakgrund
Vi ser gärna att du har minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med IT-support/helpdesk. Det är ett plus om du har genomgått utbildning med IT-inriktning, men erfarenhet av supportarbete är
av större vikt.

 
Kompetensmässigt har du god insikt i:

• Microsofts produktfamilj
• Windows 2000/XP 
• Officepaketet och Outlook
Erfarenhet av remoteverktyg och ärendehanteringssystem är meriterande.
För att trivas i konsultrollen ser vi att du har en positiv inställning till nya miljöer och arbetskamrater och har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifter och processer. Du har ett genuint
intresse för IT och av att bistå användare med problemlösning och kan förklara teknik på ett enkelt sätt för användare på alla nivåer. Då många av våra kunder har en internationell
miljö är det viktigt att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

 

Din ansökan
Om du tycker att arbetet låter intressant och känner att du svarar väl mot den efterfrågade kompetensen så är du varmt välkommen med din ansökan!  

Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan!  

  

  

Publiceringsdatum
2008-01-09

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/provanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-01-27

Företag
TechTeam SQM
Box 23004
17223 Solna

Jobbnummer
93428

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TechTeam SQM

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TechTeam SQM: