Är du en driven finsktalande Credit Controller?

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker vi på Adecco Finance & Legal en finsktalande Credit Controller till uppdrag hos kund i Upplands Väsby

Publiceringsdatum
2011-02-08

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär ansvar för bevakning av ett antal kunder, påminnelser och vid behov inkasso, kreditbedömning, kreditförsäkring, underhåll av kunddata och i viss utsträckning bokning av inbetalningar i vår kunds affärssystem. Du kommer att ingå i ett team som hanterar kundreskontra och kundbevakning. Övriga arbetsuppgifter är;
• Bevakning och avstämning av kundkonton
• Hantering av kassarabatt
• Processförbättring
• Påminnelser
• Räntefakturering
• Ordersläpp
• Samverka med kollegor internt

Erfarenheter
Du som söker har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt talar och skriver flytande svenska, finska och engelska. Vidare har du grundläggande kunskaper i företagsekonomi och redovisningsprinciper.

Dina personliga egenskaper
Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Vi ser en ambitiös kandidat som gillar ett högt tempo och trivs med många bollar i luften. Du är utåtriktad och ordningsam samt har ett sinne för siffror.
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Vi erbjuder
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät.
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som Credit Controller ska tillsättas omgående för 6 månader framöver med chans till förlängning och avser heltid.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån eller genom att klicka på länken nedan:
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1272308
Viktigt är att du bifogar ett personligt brev på finska!
Vid frågor om tjänsten kontakta Konsultchef Helena Ekström på 08-598 986 12
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Elinor Eliasson på tel 08-598 983 04
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
844392

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: