Är du en administrativ talang som brinner för HR-frågor?

Speed Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Speed Professionals AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Staples är världens största leverantör av kontorsmaterial, datatillbehör och förbrukningsvaror, med verksamhet i 27 länder på 5 kontinenter. Den svenska verksamheten, med 520 medarbetare, har huvudkontor i Borås och centrallager i Växjö. Vi lagerhåller ett komplett och heltäckande sortiment av kontorsmaterial, datatillbehör, förbrukningsmaterial, skol- och förskolematerial, trycksaker, profilmaterial, digital dokumenthantering och service samt produkter för vård och omsorg.

Våra kunder finns inom alla kategorier över hela Sverige och Danmark. Med branschens bredaste sortiment av över 15.000 artiklar kan vi täcka alla företags och organisationers behov och erbjuda skräddarsydda helhetslösningar. Vårt fokus på kvalitet och miljö är stort och vi är både ISO 9001- och 14001-certifierade.

www.staplesadvantge.se

Publiceringsdatum
2015-10-15

Om tjänsten
Vi söker dig som brinner för HR-frågor och är en administrativ talang som trivs i en roll med många olika arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra HR-avdelningen som består av sex personer inklusive våra två löneadministratörer, där vi servar ca 450 chefer och medarbetare i Sverige och Danmark. I din roll kommer du bland annat att ge stöd i olika HR-processer och vara delaktig vid organisationens HR-projekt samt sammanställa HR-relaterad statistik. I tjänsten ingår även att ansvara för organisationens rekryteringssystem och rekryteringsadministration.

Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta på en HR-avdelning där du är van att självständigt driva dina ansvarsuppgifter framåt. Som person har du en god kommunikativ förmåga och är duktig på att organisera och strukturera. Dessutom har du ett proaktivt arbetssätt. Vi värdesätter att du är flexibel, serviceinriktad och har en positiv inställning!

Ansvarsområden

• Ansvara för månadsrapporteringar

• Hantera bevakningslistor för bl.a. rehab och provanställningar

• Vara ansvarig för att uppdatera HR-systemet PeopleSoft

• Ansvara för uppdateringar i vår Personalhandbok på Intranätet

• Rekryteringsadministration och kontakt med samarbetspartners

• Ansvara för vårt rekryteringssystem Taleo

• Ansvara för anställningsavtal

• Administrera utbildningar

• Informera och stötta organisationen i olika HR-processer

• Samordna och delta vid arbetsmarknadsdagar och mässor

Kompetens- och personlighetsprofil

• Erfarenhet av HR-arbete i 2-3 år

• Goda administrativa kunskaper och gärna erfarenhet av löneadministration

• Goda datakunskaper i Officepaketet

• Svenska och engelska i tal och skrift, danska är meriterande

• Strukturerad och organiserad

• God initiativförmåga och orädd för att ta egna beslut

• Hjälpsam och positiv

• Självdisciplinerad

• Noggrann

Tjänsten är heltid och placerad i Borås vid Staples huvudkontor för Sverige/Danmark.

Ansökan och kontaktperson:

Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, registrera din ansökan på: www.speedgroup.se

Då Staples har ett omgående behov kommer urval och intervjuer att ske löpande. Du är därför varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Marie Wikström
Rekryterare
marie.wikstrom@speedgroup.se
Speed Professionals AB

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Wikström 0704203882

Företag
Speed Professionals AB

Adress
Speed Professionals AB
Verkstadsgatan 14
50462 Borås

Kontorsadress
Verkstadsgatan 14 50462 Borås

Jobbnummer
2481492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Speed Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Speed Professionals AB: