Applikationstekniker till Visma Retail AB
Visma Retail AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Stockholm,
Norrtälje,
Västerås,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder.
www.sigma.seOm Visma Retail AB:
Visma Retail AB hjälper aktörer inom detaljhandeln att attrahera sina kunder till handelsplatsen, öka försäljningen genom förbättrad shoppingupplevelse och skapa lojala kunder. Detta genom smart användning av teknik som stödjer nödvändiga processer på alla nivåer. Vi erbjuder helhetslösningar inom butiksdata och kringtjänster. Som exempelvis kassaapplikationer, backofficelösningar och centrala system för styrning av kedjeföretag samt tjänster som projektledning, implementation, support och IT-drift.
Nu behöver Visma Retail förstärka organisationen med ytterligare en applikationstekniker och vi på Sigma Resources har fått förtroendet att hjälpa till med rekryteringen.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2016-03-10Om tjänstenSom Application Operation Specialist kommer du att genomföra aktiviteter i applikationsförvaltning för Visma Retails kunder. Du behöver skapa dig en förståelse för kundens verksamhetsprocesser och kunna tillämpa dem med hjälp av Visma Retails produkter och kundunika lösningar. Du kommer att arbeta för att upprätthålla en driftsäker miljö, genom att bland annat stödja kunden i genomförandet av systemförändringar, systemuppgraderingar och systemimplementeringar samt arbeta proaktivt för att förbättra kundens möjligheter genom olika tjänster och aktiviteter.
I rollen som Application Operation Specialist kommer du att:
Arbeta med installation och uppgradering av framför allt patchar och hotfixar samt konfigurationsändringar. Hantera ärenden i Request fulfilment (standard-change). Arbeta med applikationsupport (3:e linjen support). Rapportera fel i kod till Product Management. På sikt delta i utökad support kvällar och helger (beredskap) för de kunder som har avtalat om detta. Arbeta med problemutredningar under ledning av Problem Manager; utföra felanalyser för att hitta bakomliggande orsak och/eller ger förslag på tillfällig lösning. Arbeta med övervakning och underhålla systemlösningen, t.ex. trimma databaser, arkivera och gallra etc. Vid behov delta som expertresurs i projekt. Arbeta i de processer som gäller inom AM och bidrar med idéer för att effektivisera och förbättra arbetssätt och rutiner.
Din roll är bred och omväxlande och du förväntas skaffa dig djupa kunskaper om Visma Retails produkter och framför allt den systemlösning som befintliga kunder har. Du kommer även att medverka till förbättring av avdelningens interna processer och rutiner.
Tjänsten är placerad på Visma Retails kontor på Lindhagensgatan i Stockholm.
KvalifikationerFör att passa för tjänsten tror vi att du har följande kvalifikationer och erfarenheter:
Cirka 5 års erfarenhet av liknande arbete inom applikationsdrift och förvaltning. Goda kunskaper gällande arbete i och felsökning av olika servermiljöer, primärt Windows Server och Microsoft SQL Server. Erfarenhet av komplexa affärssystem och/eller arbete i affärskritiska miljöer. Kännedom om ITIL och de vanligaste processerna.
Det är starkt meriterande om du dessutom har:
Kunskaper inom Jetty, Glassfish och Linux. Kunskaper gällande olika scriptspråk. Erfarenhet från detaljhandeln och processer relaterade till inköp, lager och logistik är starkt meriterande.
Utöver ovanstående är det viktigt att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.
Vi erbjuder:
Du får arbeta på ett expanderande och modernt företag och hos en arbetsgivare som ligger i framkant när det gäller avancerade tekniska lösningar där du får möjlighet att både implementera erfarenheter och införskaffa nya kunskaper, växa och utvecklas.
Din ansökan:
I denna rekrytering samarbetar Visma Retail med Sigma Resources. Känner du att ovanstående passar in på dig och kan vara ditt nästa steg i karriären, tveka inte att skicka din CV tillsammans med personligt brev till
maria.soderlund@sigma.se . Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så vänta inte med din ansökan! Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Maria Söderlund på 070-210 27 05 eller
maria.soderlund@sigma.seVaraktighet, arbetstid
heltid heltid
Ersättningmarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-30
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRebecka Ekberg +46 706602122
FöretagVisma Retail AB
AdressVisma Retail AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2718419
Observera att sista ansökningsdag har passerat.