AP Specialist till internationellt bolag

SJR in Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-11-25


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Tyresö eller i hela Sverige

SJR söker en erfaren Accounts Payable Specialist som vill ta ett helhetsgrepp om leverantörsreskontran hos vår internationella kund i Solna. Detta är ett konsultuppdrag med start i början av december och inledningsvis 6 månader framåt med chans till förlängning. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Publiceringsdatum
2025-11-25

Om tjänsten
I denna roll kommer att arbeta i SAP och ha ett nära samarbete med vår kunds outsourcade AP-team i Indien samt en kollega i Sverige. Rollen innebär både operativt arbete och ett tydligt ansvar för att driva förbättringar, utveckla KPI:er och säkra effektiva, kvalitetssäkrade processer. Du blir en viktig kontaktperson för interna stakeholders och arbetar aktivt för att stärka interna kontroller och skapa värde i organisationen. Du ingår vår kunds svenska ekonomifunktion om 12 personer och rapporterar till Ekonomichef.

Ansvarsområden
• Hantera leverantörsreskontra i SAP och säkerställa korrekta, effektiva processer
• Samarbeta med outsourcade AP-funktioner och koordinera flöden över landsgränser
• Driva förbättrings- och automatiseringsprojekt inom AP
• Utveckla, följa upp och analysera KPI:er
• Identifiera och implementera processeffektiviseringar
• Bidra med insikter, analys och lösningsförslag till verksamheten

Lämplig bakgrund
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller redovisning och flera års erfarenhet av leverantörsreskontra, gärna från industriell verksamhet. Du är van att arbeta i SAP och har tidigare samarbetat med outsourcade team. Du har en god förståelse för AP-processer, stark analytisk förmåga och är trygg i att arbeta datadrivet. Rollen kräver mycket goda kunskaper i engelska då du dagligen kommunicerar med globala team. Du är även flytande i svenska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du arbetar proaktivt, har ett öga för detaljer och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med förbättringsinitiativ. Du är kommunikativ, samarbetsinriktad och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt.

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-12-10.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-14.png

Ersättning
Fast l?n

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1676".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Jobbnummer
9614738

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: