Ansvarig Varuhusekonomi Skövde

Media-Saturn Shared Services Sweden AB / Ekonomijobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Media-Saturn Shared Services Sweden AB i Skövde, Kalmar, Botkyrka, Huddinge, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta för en av Europas största återförsäljare av hemelektronik?

Är du på jakt efter nya utmaningar?

Vill du arbeta på vårt varuhus i Skövde?

Hur vi arbetar och vilka vi söker:
Vad många skulle kalla entreprenörskap ser vi som vårt dagliga arbete: att alltid fokusera på kunden och att ständigt förbättra verksamheten i våra varuhus. På Media Markt ligger detta ansvar hos alla medarbetare, inte bara hos cheferna. Vår filosofi är att varje enskild medarbetare har betydelse för verksamheten och därför söker vi dig som tycker om att ta initiativ, vågar fatta beslut och är spontan.

Publiceringsdatum
2008-01-18

Arbetsuppgifter
• Vi får våra varu- och omkostnadsfakturor direkt till varuhuset, och ditt ansvar är att se till att leverantörsreskontran arbetar kostnadsmedvetet och effektivt
• Du har personalansvar för ett team på 2-4 administrativa assistenter och det är med din arbetsledning, coaching och inspiration som ni tillsammans ska se till att leverantörsreskontra/fakturakontroll fungerar optimalt i varuhuset
• Konkret arbetar du med matchning av fakturor mot följesedlar samt att du konterar och attesterar omkostnadsfakturor
• Du har daglig kontakt med våra leverantörer i ärenden som gäller t.ex. felaktiga fakturor och betalningsvillkor
• Ditt arbete innebär också att du kontrollerar, följer upp och åtgärdar felaktigheter avseende t.ex. marginaler och minuslager i vårt Goods Management System samt att du i samma system administrerar och bokar marknadsföringsbidrag
• Det kan också hända att du får avlasta varuhusledningen med övrigt förekommande administrativt arbete
• Tillträde till tjänsten är planerad till augusti 2008
• Du kommer att tränas/utbildas på något av våra varuhus i Sverige

Profil
• Vi tror att du har arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter som ovan och du har troligtvis haft personalansvar som
• Det är meriterande om du har erfarenhet av en roll inom detaljhandeln som inneburit delaktighet vid inköp, beställningar och/eller annan butiksadministration/ekonomi
• Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Du har "skinn på näsan" samt förmåga att ta för dig och stå på dig
• Ser helheten och har god överblick
• Förmåga att inte släppa saker förrän de är utredda
• Duktig organisatör och administratör
• Prestigelös och villig att jobba "hands-on"'
• Uthållig och ihärdig
• Grundläggande kunskaper i Office-paketet
• Du behärskar engelska i tal och skrift

Vi är:
Med över 500 varuhus i femton länder är vi en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Vårt sortiment omfattar bland annat datorer, HiFi, TV, telefoni, foto, film, musik, spel samt hushållsprodukter och mängder av tillbehör. I första hand bygger vår framgång på engagemanget från över 50 000 medarbetare och ett unikt koncept som erbjuder kunderna ett enormt urval av märkesprodukter till låga priser i stora varuhus.

I mars 2006 öppnade vårt huvudkontor i Täby, Stockholm. Under hösten 2006 öppnade vi våra första Media Markt-varuhus i Stockholm och Göteborg. Under 2007 har vi öppnat ytterligare 6 varuhus: Jönköping, Lund, Norrköping, Sundsvall, Västerås och Växjö. Nu närmast kommer vi till Skövde!

Anställningstyp/arbetstider
Heltid.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida: www.mediamarkt.se
Sista ansökningsdag 2008-03-01

Företag
MEDIA-SATURN SHARED SERVICES SWEDEN AB
MALLSLINGAN 22
18766 TÄBY
Telefonnummer: 08-7323100

Kontorsadress
MALLSLINGAN 22
TÄBY

Jobbnummer
103271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Media-Saturn Shared Services Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Media-Saturn Shared Services Sweden AB: