Ansvarig kundupplevelsen - Vy bus4you och Vy flygbussarna

Vy Buss AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vy Buss AB i Göteborg, Partille, Kungälv, Lerum, Uddevalla eller i hela Sverige

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr.



Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enkelt att resa kollektivt från dörr till dörr.

Vy Buss AB bedriver upphandlad trafik på uppdrag av exempelvis Västtrafik och JLT samt kommersiell trafik med varumärkena Vy flygbussarna och Vy bus4you. Till vår kommersiella verksamhet söker vi en ansvarig för kundupplevelsen. Vi arbetar efter "Det goda värdskapet" och målet är att våra gäster alltid ska känna sig välkomna. Vy bus4you har Sveriges nöjdaste kunder, enligt mätningar gjorda av SKI, Svenskt kvalitetsindex. Det har vi haft de senaste elva åren. Vy flygbussarna placerar sig som näst bästa bussbolag i mätningarna som avser persontrafik inom flyg, tåg och buss. Vi är otroligt stolta över våra resultat men det förpliktigar samt ställer stora krav på vår utveckling och vårt arbete för att hålla högsta kvalitet. Vi måste hela tiden säkerställa att vi erbjuder en positiv kundupplevelse - både före, under och efter resan. Gästen måste vara i fokus i alla möten och som ansvarig för kundupplevelsen blir ditt arbete att säkerställa att vi verkligen levererar.

Rollen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och utgår från gästens behov i olika kontaktytor. Det innebär att du kontinuerligt utvärderar nya möjligheter att förenkla och förbättra vårt erbjudande baserat på nya kundbeteenden och medielandskapets utveckling. Du skapar och driver utvecklingsprojekt och aktiviteter i alla kanaler för att stärka kundupplevelsen. Arbetet sker insiktsdrivet och eftersom rollen fungerar som spindeln i nätet för många funktioner måste du vara en lagspelare som inger förtroende och på ett inspirerande sätt får med dig kollegor på det som ska göras. Rollen är till stor del operativ. Det är inte alltid det finns "någon annan" inom organisationen som egentligen har det på sitt bord utan "någon annan" kommer många gånger bli du själv. I gengäld kommer du kunna forma din egen arbetsdag och utveckling. För att trivas i rollen måste du trivas med att ta tag i ett problem, vara noggrann och inte släppa bollen förrän det i slutändan blir bättre för våra gäster.

Vi är just nu mitt i en resa för att jobba mer och bättre med vår digitala marknadsföring och vi satsar mycket på detta området. Att du har erfarenhet av att jobba med digital marknadsföring (gärna på både en strategisk- och operativt nivå) är viktigt för rollen.

Publiceringsdatum
2022-11-11

Dina arbetsuppgifter
Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:

• Kundinsikter och kundnöjdhet.
• Kommunikation - att kunna uttrycka sig enkelt, förståeligt och proffesionellt i våra olika kommunikationskanaler. Både intern och extern kommunikation.
• Översikt av våra ytor som våra gäster möter - samt säkerställa att vår kommunikation på dem är fungerande, tilltalande, informativa, välkomnande och begripliga.
• Projektledning och koordinering av marknadsföringsaktiviteter.
• Kvalitetssäkring, koordinering och förslag på marknadsföringmaterial som blir effektivt för våra webbplatser, appar, hållplatser, bussar etc.
• Planering och koordinering av marknadsmaterial i externa kanaler.
• Planering av innehåll i marknadskommunikationen online och offline.
• Kvalitetssäkra att vårt bemötande och service får människor att känna sig välkomna, sedda och att de får den hjälp de behöver.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen söker vi dig som har akademisk utbildning inom ekonomi/marknadsföring/försäljning på minst kandidatnivå och minst fem års erfarenhet av projektledning på en marknads- och kommunikationsavdelning eller från konsult/byråsidan, gärna med erfarenhet inom tjänstemarknadsföring. Du har erfarenhet av att arbeta med olika marknads- och kommunikationsaktiviteter både online och offline. Bra om du har förståelse för digital marknadsföring (webb, digitala kampanjer, sociala medier, mailutskick, sökmotoroptimering o.s.v.) och gärna också erfarenhet inom CRM/kundlojalitet/Customer experience, antingen på kund- eller konsult/byrå-sidan, och av medieköp i alla kanaler. Ett plus är att du har kunskap i att ta fram enklare grafisk material.

Dina personliga egenskaper
Som person är du en relationsbyggare som brinner för service och ett gott bemötande. Du drivs av att skapa förändring och du är en pragmatisk och prestigelös person som kan omsätta ett strategiskt och affärsmässigt tänk till konkreta projekt. Du är drivande och resultatorienterad och har en god kommunikativ förmåga samt ett stort intresse för verksamheten och alla detaljer. Då du kommer att ha många olika kontaktytor, såväl internt som externt, behöver du vara en lagspelare med god ledarförmåga.

Vi erbjuder
Anställningen avser heltid. Placering är på Vy Buss AB:s huvudkontor i centrala Göteborg. Du kommer tillhöra avdelningen marknad & kommunikation som är en stödfunktion inom Vy Buss. Du arbetar till allra största del mot vår kommersiella avdelning och du rapporterar till marknad- och kommunikationsdirektören. I tjänsten ingår regelbundna resor till vårt kontor i Stockholm samt inom vårt linjenät. Resorna kan till stor del styras så att de passar din "vardag", men ett par resor per månad är önskvärt. Möjlighet att arbeta hemifrån, enligt vårt företags policy finns.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 27 november 2022.
Obs! Vi tar inte tar emot ansökan via e-post. Vid frågor kontakta Anna-Karin Mooren, marknad- och kommunikationsdirektör. Kontakt sker initialt via e-post.

Kontaktinformation
Anna-Karin Mooren, Marknad- och kommunikationsdirektör, anna-karin.mooren@vy.se

Arbetsplats
Polhemsplatsen 5

411 11 Göteborg

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Vy Buss AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4582132378".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vy Buss AB (org.nr 556429-0319), http://www.vy.no

Kontakt
Marknad- och kommunikationsdirektör
Anna-Karin Mooren
anna-karin.mooren@vy.se

Jobbnummer
7163073

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vy Buss AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vy Buss AB: