Agil coach, Stockholm
Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
2020-05-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Agil coach, Stockholm" (publicerad 2021-10-29) ⬅️
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm, mestadels remote.
• Uppdragslängd: 15-jun-2020 - 31-dec-2020
• Ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden befinner sig i en pågående förändringsresa där agila arbetssätt införs såväl på it som på verksamhetssidan, utifrån en beslutad utvecklingsmodell, inspirerad av SAFe-ramverket.
Många medarbetare har i samband med detta fått nya roller - i nya konstellationer - och behöver stöd i att hitta sin roll och sitt bidrag, men även göra förflyttning från gamla arbetssätt till nya.
Kunden söker en tillfällig förstärkning till det taktisk/operativa utvecklingsarbetet. Förstärkningen behövs särskilt i nedbrytningen från taktisk till operativ backlogg och arbetet runt den kärngrupperingen.
Konsulten kommer att arbeta, tillsammans med främst produktägare, operativ verksamhetsuvecklare och leveransledare, men även med andra roller som ingår i gruppering tillsammans med dem.
En mindre del av förstärkningen ägnas åt arbetsformerna på taktisk nivå och den kärngrupperingen och då i samverkan med tjänsteägarna och leveransområdesledare.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Dokumenterad erfarenhet av eget arbete som produktägare.
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning, eller att vara "epic owner".
• Dokumenterad erfarenhet och kunskap om agila arbetssätt och/eller lean samt ha infört eller haft nyckelroll i ett såndant införande.
• Erfarenhet av att leda och dokumentera workshops för framtagande av gemensamma arbetsprocesser.
• Egen praktisk erfarenhet av förändringsledning i organisation med mer än 1 000 anställda.
• Svenska i tal och skrift
• Vitsordat god förmåga att kommunicera och skapa engagemang i grupper med olika yrkesroller/befattningar.
• Dokumenterad utbildning i SAFe-ramverket.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• God förmåga att dokumentera och visualisera arbetsflöden och överenskomma arbetssätt.
• Egen erfarenhet av att genomföra arbetsmöten och driva workshopformat virtuellt, med deltagare på distans.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 18 månader
Publiceringsdatum2020-05-26ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649),
http://www.shayasolutions.com Jobbnummer 5239531
Observera att sista ansökningsdag har passerat.