Affärsdriven Inköpare till Jula Outlet

Jula AB / Inköpar- och marknadsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jula AB i Skara, Falköping, Skövde, Mariestad, Trollhättan eller i hela Sverige

Vi befinner oss på en spännande tillväxtresa där en del är uppbyggnad av Julas Outlet. Jula Outlet är en anslutande del av Julavaruhuset och finns idag på snart 5 enheter i Sverige, Norge, Polen samt via E-handel. Jula Outlet ska stärka Julas position som ett lågprisalternativ och attrahera fler kunder att besöka Jula. Vi vill erbjuda våra kunder överraskande bra erbjudanden och möjligheten att göra riktigt bra fynd. Jula Outlet är vidare en viktig del av vårt hållbarhetsarbete i syfte att förlänga produkters livslängd.
Det här gör man som Inköpare
Som Inköpare arbetar du tillsammans med Affärsområdeschef och Produktchef med att driva och utveckla erbjudandet och säkerställa inköp av varor till Jula Outlet. I rollen ingår primärt att leda, koordinera och administrera upplägg av inköpta varor och säkerställa effektiva inköp, lansering och utfasning av produkt. Du bistår produktchefen med att leta efter klipp, partier, konkurser, överlagar, auktioner och att rensa leverantörens artikelregister av utgåendelager. Du skapar en god relation och samarbete med leverantörer för att göra Jula till den givna samarbetspartnern.
Du agerar kontaktyta och har nära samarbete med övriga avdelningar, däribland supply chain, drift och kvalité. Vidare ingår varupåfyllnad, prognoser, prissättning, uppföljning, leverantörsförhandling och leverantörsutveckling. Du är väl uppdaterad kring våra marknader, konkurrenter, omvärlden och nya trender. Arbetet sker i nära samarbete med ansvarig Produktchef för att uppnå våra försäljnings- och lönsamhetsmål och du rapporterar till Affärsområdeschefen.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker en affärsdriven inköpare med kunden i fokus. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet inom försäljning eller inköp samt har arbetat med förhandling och leverantörer sedan tidigare. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande. Du behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift. Hög datormognad med utökade kunskaper i Excel är ett måste då du dagligen kommer arbeta med affärs- och uppföljningssystem.
Det här är du som person
Du kommer ha en viktig roll i utveckling- och förbättringsarbete för Outlet-relaterade frågor vilket förutsätter att du är du mål- och lösningsorienterad och stimuleras av att medverka till utveckling. Du är strukturerad och metodisk vilket balanseras med ett flexibelt förhållningssätt och är bekväm med att fatta beslut och prioritera i en miljö där många arbetsuppgifter sammanfaller samtidigt. Du har vidare förmåga att balansera noggrannhet med effektivitet. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och trivs med att samarbete både inom och utanför den grupp du tillhör.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Startdatum: Snarast eller enligt överenskommelse. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.

Så här söker du
Sista ansökningsdag är 2021-11-14. Frågor om tjänsten besvaras av Christian Blank, Business Area Manager 0511-68822. Vi arbetar med löpande urval under ansökningstiden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2021-10-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jula AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146316".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jula AB (org.nr 556250-6252)

Jobbnummer
6062146

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jula AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jula AB: