Affärsdriven Inköpare

Jula AB / Inköpar- och marknadsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jula AB i Skara, Falköping, Skövde, Mariestad, Trollhättan eller i hela Sverige

Som Inköpare arbetar du tillsammans med Affärsområdeschef och Produktchef med att driva och utveckla affären och sortimenten inom något av våra affärsområden Verktyg & Maskiner, Trädgård, Hem & Hushåll, Bil & Garage, Bygg & Färg, El & Belysning, Arbetskläder samt Fritid. Vi söker en Inköpare för Fritid och en för Hem & Hushåll.
Det här gör man som Inköpare
Som Inköpare arbetar du med utvalda sortimentskategorier inom något av våra affärsområden. Arbetet sker i nära samarbete med ansvarig Produktchef, våra sourcing-kontor och andra avdelningar för att uppnå våra försäljnings- och lönsamhetsmål.
I rollen ingår att planera, leda och koordinera produktutveckling och sortimentsunderhåll utifrån produktområdets behov och planer. Du skall också hantera löpande administration inom produktutvecklingsprocessen, säkerställa en effektiv lansering och utfasning av produkt och sortiment. Dessutom är du väl uppdaterad kring omvärlden, nya trender, våra marknader och konkurrenter. Utöver detta arbetar du med uppföljning, leverantörsförhandling, prognoser, leverantörsutveckling och leverantörsuppföljning. I tjänsten kan det vid behov förekomma en del resor för leverantörsmöten och mässor.
Som Inköpare rapporterar du till Affärsområdeschefen för berörda kategorier.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Du har erfarenhet inom försäljning eller inköp samt har arbetat med förhandling och leverantörer sedan tidigare. Erfarenhet från DIY och retail är meriterande. Du behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift. Hög datormognad med utökade kunskaper i Excel är ett måste, då du dagligen kommer arbeta med affärs- och uppföljningssystem.

Det här är du som person
Som Inköpare är du affärsdriven, målinriktad, flexibel och engagerad.
Du har alltid kunden i fokus och har förmåga att agera både strategiskt och operativt.
Som person är du samarbetsvillig, strukturerad och metodisk då uppföljning är en viktig del i det dagliga arbetet.
Du är nyfiken, lösningsorienterad och ansvarstagande och utför ditt arbete effektivt med god kvalitet.
Du har förmågan att fatta beslut och prioritera i en miljö där många arbetsuppgifter infaller samtidigt.
Bra att veta
Två av tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med 6 månaders provanställning och en är ett vikariat med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Vi ser gärna interna ansökningar.

Så här söker du
Om du känner att du passar för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande. Sista dag för att ansöka om tjänsten är 21 mars. Kontaktperson för tjänsterna är Christian Blank, Business Area Manager 0511-688 22 och Maria Sihvonen Grahn, Bussines Area Manager 073-081 55 47.
Skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "skicka in ansökan" ovan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2021-03-08

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jula AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146102".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jula AB (org.nr 556250-6252)

Jobbnummer
5614108

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jula AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jula AB: