Administratörer sökes till sektor IFO-FH
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3 600 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 48 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.
Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Publiceringsdatum2018-04-18ArbetsuppgifterSektor Individ- och familjeomsorg samt Funktionshinder (IFO-FH) i Östra Göteborg svarar för försörjningsstöd, stöd till barn, ungdomar, föräldrar och andra vuxna, stöd till personer som uppbär ekonomiskt bistånd samt stöd och service till människor med funktionsnedsättningar. Sektorn är indelad i tre områden; Boende, daglig verksamhet och personligt stöd, Stöd och försörjning, samt Bistånd och service.
Nu söker vi tre nya medarbetare till vår administrativa enhet som kan starta omgående. Samtliga tjänster är vikariat fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning därefter.
Den administrativa enheten har en central och viktig roll inom sektorn genom att bidra med sin kompetens och sitt serviceinriktade arbete. Vårt uppdrag innebär att i nära samarbete med sektorns verksamheter erbjuda ett kvalificerat stöd i de dagliga administrativa uppgifterna, samt att vara en länk mellan verksamheterna och förvaltningens stödfunktioner. Vi ger service åt sektorns chefer, medarbetare, brukare och samarbetspartners. Sektorns två receptioner ingår även i administrativa enheten.
Som administratör är en stor del av dina arbetsuppgifter att ge stöd och support i olika verksamhetssystem.
För två av de tre tjänsterna ligger fokus på personaladministration, stöd och support i Personec, samt kontering/fakturahantering i Winst och Agresso. Du arbetar i systemen Excel, Agresso, Winst, Personec och Treserva. I den tredje tjänsten hanterar du egenavgifter i Agresso, arvodering samt hantering och differenser mellan Treserva och Swedbank. Du stöttar även upp i arbetet med återsökningar. Systemen du arbetar i är Excel, Agresso, Winst och Treserva.
Oavsett vilken inriktning din tjänst har förekommer varierande administrativa uppgifter utöver de som nämnts ovan och arbetsuppgifterna kan komma att förändras utifrån verksamheternas behov. Vi på enheten arbetar i team och hjälper varandra där det behövs, för att avlasta varandra och för att ge bästa möjliga service. Vill du bli en av oss?
KvalifikationerFör att söka tjänsterna är ett krav att du har erfarenhet av att ha arbetat i en administrativ roll och har kunskaper i Excel. Du behöver ha erfarenhet av systemen Agresso, Winst och Treserva, på tillräcklig nivå för att kunna arbeta självständigt samt ge stöd till andra. För de två tjänster där personaladministration ingår är det även ett krav att du har erfarenhet av att arbeta i Personec.
Du behöver ha en slutförd gymnasieutbildning, har du en YH- eller högskoleutbildning med inriktning mot administration ser vi det som meriterande.
Vi söker dig som har intresse, förmåga och vilja att hjälpa andra, samt anstränger dig för att hitta lösningar. Du är mån om att leverera en god kvalitet samt att slutföra uppgifter inom givna tidsramar.
På administrativa enheten blir du ett viktigt stöd till chefer, medarbetare och brukare, vilket kräver att du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har förmågan att planera och driva arbetsdagarna på ett självständigt sätt, men också i samarbete med dina kollegor. Du förstår enhetens gemensamma uppdrag, arbetar utifrån det och verkar för ett respektfullt arbetsklimat.
Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. I urvalet kommer vi att utgå ifrån dessa svar som komplement till ditt CV, och alltså inte använda personligt brev som ansökningshandling. Vi vill att du lämnar rutan för personligt brev tom i din ansökan.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsterna är vikariat fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning därefter. Tillträde: Omgående.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-02
Ange följande referens när du ansöker: A774719
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSamir Lundberg Ben Sassi 031 365 41 27
FöretagGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
AdressGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg
KontorsadressFörstamajgatan 2B
Jobbnummer 4091192
Observera att sista ansökningsdag har passerat.