Administratör till Socialjouren

Göteborg, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Social Resursförvaltning i Göteborg, Tjörn eller i hela Sverige

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Vi är drygt tusen anställda som arbetar med bland annat missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning, verksamheter för integration och ensamkommande unga, men också med strukturella frågor inriktade på ett socialt hållbart samhälle. Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2015-09-25

Arbetsuppgifter
Enheten består av Socialjour, Utredningsenhet och Placeringskansli. Inom varje enhet arbetar det tre gruppchefer som är direkt underställd enhetschefen. Medarbetarna vid enheten uppgår till ca 40 stycken och det är i huvudsak socialsekreterare. Vid Socialjouren arbetar personal på schema då vi har en dygnet runt verksamhet. Vid Utredningsenheten och Placeringskansliet arbetar personalen dagtid med olika specifika uppdrag inom det sociala området.

Vi söker dig som tycker om utmaningar, är ordningssam, flexibel och trivs med att möta människor i ditt arbete. Vi erbjuder ett jobb med hög självständighet och varierande arbetsuppgifter. Du kommer att ge stöd och service till tre gruppchefer inom hela verksamhetsområdet. Du har en viktig roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för chefer och medarbetare att planera och bemanna utifrån verksamhetens behov.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• stödja chefer i administrativa processer
• stödja chefer i lönesystemet Personec
• viss tjänstgöring ingår i Socialjourens och Förvaltarenhetens reception.
• sköta fakturering och beställningar

Vid behov kommer du utöver ovanstående även att hjälpa kollegor inom enheten med administrativa sysslor.

Kvalifikationer
Vi letar efter dig som:
• har gymnasieutbildning och påbyggnadsutbildning inom administration
• har erfarenhet av administrativt arbete
• har kunskap om Personec och kännedom om stadens övriga IT-system och gärna Treserva

Du har god förmåga:
• att ta egna initiativ göra egna prioriteringar
• att bidra med att förbättra och stötta verksamheten administrativt
• att bidra till utveckling av administrativa rutiner
• att strukturera arbetet
• att du är prestigelös och bemöter alla på ett gott sätt.
• att du bidrar till trivseln inom förvaltningen genom ett positivt sätt, gärna med glimten i ögat.

Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och tycker det är roligt att ha varierande arbetsuppgifter. Du trivs med att det händer saker runt dig. Du är servicesinnad och tycker om att möta och hjälpa andra.

I vårt arbete utgår vi från Göteborgs Stads fyra förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-12-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-09
Ange följande referens när du ansöker: A502550
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thérèse Sammels, Gruppchef 031-3679833 therese.sammels@socialresurs.goteborg.se
Karolina Pettersson, Saco 031-3685754

Facklig kontakt
Emma Fäldt, Vision 031-3679183

Företag
Göteborg, Social Resursförvaltning

Adress
Göteborg, Social Resursförvaltning
Box 6131
40060 Göteborg

Kontorsadress
Gårdavägen 2

Jobbnummer
2449910

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Social Resursförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Social Resursförvaltning: