Administratör till Sekretariatet för EU-möten i Sverige

Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Stockholm
2023-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Sekretariatet för EU-möten i Sverige" (publicerad 2023-01-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du flerårig erfarenhet av administrativt arbete och vill arbeta med mötesverksamhet och möteslogistik?

Vi erbjuder rätt person en variationsrik och viktig roll i en internationell miljö som präglas av högt tempo.

Om uppdraget

Mellan den 1 januari och den 30 juni 2023 är Sverige ordförande i Europeiska unionens råd, även kallat ministerrådet. Under det svenska ordförandeskapet kommer ett stort antal högnivåmöten och internationella tjänstemannamöten genomföras i Sverige.

Sekretariatet för EU-möten i Sverige samordnar mötesverksamheten. Det praktiska och logistiska arbetet ska säkerställa väl genomförda möten som genomsyras av bland annat kostnadseffektivitet, klimatsmarta lösningar och innovativa upplägg för delegater.

I denna roll kommer du att ge kvalitativt administrativt stöd till mötessekretariatet, både mot ledningsgruppen samt mot övriga medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-01-04

Övrig information
Tidsbegränsad anställning till och med den 31 augusti 2023 med tillträde så snart som möjligt. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.

Arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter kan vara att

• besvara inkommande frågor och vid behov skicka vidare till cheferna på sekretariatet
• stötta med möteslogistik och kalenderhantering för EU-mötena i Sverige
• mötes- och resebokningar samt kalenderfrågor för sekretariatets ledningsgrupp
• utformning, hantering och strukturering av interna dokument
• sammanställning av informationsmaterial
• hantera kontakter såväl internt som externt och även internationellt
• ärendehantering, diarieföring, ekonomiadministration samt övrigt administrativt stöd.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet av självständigt arbete med en bredd av administrativa uppgifter.

Du har erfarenhet av krävande arbete med hög arbetsbelastning under längre perioder vilket har ställt höga krav på uthållighet, ett flexibelt arbetssätt och en god prioriteringsförmåga. Du har erfarenhet av arbete som kräver hantering och strukturering av stora mängder information samt erfarenhet av arbete i en större organisation, t.ex. en roll i gränslandet mellan handläggare och kvalificerad administratör.

Du måste också ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Vidare så har du mycket goda kunskaper i digitala verktyg och Officepaketet, särskilt Word, Excel och Outlook.

Det är meriterande om du har

• en akademisk utbildning
• erfarenhet av att arbeta med större möten, resor, konferenser eller andra event
• erfarenhet från arbete med motsvarande uppgifter i Regeringskansliet, annan politiskt styrd organisation eller statlig myndighet
• erfarenhet av arbete med tidigare svenska ordförandeskap för Europeiska unionens råd
• erfarenhet av personaladministration och/eller bemanningsplanering
• god kunskap om Regeringskansliets organisation och arbetsformer.

Dina egenskaper

Arbetet kräver personliga egenskaper som flexibilitet, god samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Du behöver också vara kvalitetsmedveten, strukturerad och självgående i ditt arbete samt att du har hög integritet. Det är även viktigt att du har initiativ- och prioriteringsförmåga samt ett säkerhetsmedvetande.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Anne Wallenberg
anne.wallenberg@bemannia.se

Jobbnummer
7312354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: