Administratör till myndighetsledningens kansli

Kriminalvården, Avdelningen för ledningsstöd / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården, Avdelningen för ledningsstöd i Norrköping, Stockholm eller i hela Sverige

Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Myndighetsledningens kansli utgör ett stöd för generaldirektören och kriminalvårdsdirektören samt myndighetens nationella ledningsgrupp. Kansliet har som uppgift att verka för att myndighetens beslut blir kvalitetssäkrade och nationellt samordnade.

I enheten för omvärld och analys samlas delar av expertstödet till myndighetsledningen. Enheten ska även säkerställa att huvudkontorets stöd till regional och lokalnivå håller hög kvalitet. Arbetet sker med fokus på myndighetsövergripande frågor av strategisk långsiktig karaktär.

Publiceringsdatum
2023-06-22

Arbetsuppgifter
Som administratör på myndighetsledningens kansli (MLK) kommer du att arbeta med stöd till samtliga organisatoriska enheter och sektioner vid kansliet. Du kommer att var ett administrativt stöd till chefer och medarbetare på kansliet med uppgifter så som att förbereda möten, arrangera och delta i konferenser och skriva protokoll. I arbetsuppgifterna ingår även att hantera interna processer såsom beredning och föredragningar, behörighetsadministration, beställningar och fakturahantering, remisser och viss hantering av ärenden som omfattar stöd i internationella frågor. Du kommer även att sköta administration i samband med nyanställningar och avslut av anställningar.

MLK ansvarar även för det administrativa stödet till myndighetsledningen samt intern revisionen. Tillsammans med övriga administratörer vid avdelningen kommer du att arbeta teambaserat med ett gemensamt ansvar för att kansliets administrativa arbetsuppgifter hanteras. Missa inte denna möjlighet till varierande arbetsuppgifter kopplade till myndighetens centrala processer!

Kvalifikationer
Vi söker dig med stort intresse för service och som kan hantera administrativa uppgifter självständigt med hög kvalitet. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är bra på att arbeta tillsammans med andra och relaterar till dem på ett smidigt och lyhört sätt, samtidigt som du självständigt kan ta ansvar för din uppgift, strukturera ditt arbetssätt och driva dina processer vidare. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad, men kan snabbt ställa om och anpassa dig efter ändrade förutsättningar och ser möjligheter i förändringar.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen med inriktning mot administration, ekonomi eller annat område som Kriminalvården bedömer som relevant
• Flerårig erfarenhet från liknande tjänster
• Erfarenhet av att aktivt bidra till att utveckla och effektivisera ditt uppdrag
• Mycket god datorvana
• Goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska

Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete i statlig eller kommunal verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta i Proceedo och Heroma eller andra liknande system för ekonomi- och personaladministration
• Kunskap om diarieföring och Platina

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C145717".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kriminalvården (org.nr 202100-0225)

Arbetsplats
Kriminalvården, Avdelningen för ledningsstöd

Kontakt
SACO-S v.29
Annika Tiensuu
0772280800

Jobbnummer
7905630

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården, Avdelningen för ledningsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården, Avdelningen för ledningsstöd: