Administratör till mark och exploatering

Karlskoga kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, Kommunledningskontoret i Karlskoga

Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
I Karlskoga finns ett starkt driv framåt och det händer mycket spännande just nu. Det är en stad där det är nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Karlskoga kommun erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. En arbetsplats som har modet att testa nya vägval. Vi är stolta över att vara nominerade till "Sveriges Kvalitetskommun 2023". För att vara en attraktivare arbetsgivare erbjuds tex full lön vid föräldraledighet och vårt friskvårdsbidrag planeras att höjas rejält till nästa år. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i din roll samtidigt som du är med och utvecklar våra tjänster för de som lever, verkar och bor här.
Inom Karlskoga kommun arbetar ca 2 500 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!

Samhällsledningsavdelningen arbetar med strategisk fysisk planering, samhällsplanering, gestaltning och arkitektur samt mark och exploatering. Avdelningen sitter på kommunstyrelsens ledningskontor och har ett nära samarbete med kommunens övriga förvaltningar och bolag och särskilt med förvaltningen Samhälle- och serviceförvaltningen som ser till att det praktiska arbetet utförs. En stor del av arbetet sker mot externa aktörer och instanser såsom exempelvis Länsstyrelsen, Trafikverket, Regionen och exploatörer. På avdelningen finns idag samhällsplaneringschef, mark- och exploateringschef, strategisk planerare, stadsarkitekt samt administratör.

Publiceringsdatum
2023-06-12

Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad och flexibel administratör för mark och exploatering/ Samhällsledningsavdelningen som kan hantera snabba förändringar och prioriteringar i en händelsebaserad miljö. Som avdelningens ordningsperson kommer du att spela en central roll i att säkerställa smidiga arbetsflöden och hantera administrativa uppgifter. Du behöver vara bekväm med att arbeta i en miljö där framförhållning är begränsad och vara flexibel nog att anpassa dig till förändrade förutsättningar utan att tappa fokus.

Huvudsakliga ansvarsområden
Administrativt stöd för mark och exploateringsverksamheten:
Du kommer att administrera och samordna arbetet med mark- och exploateringsfrågor. Det innebär bland annat att hantera diarieföring, ta fram underlag, lägga beställningar, skriva protokoll och minnesanteckningar. Du kommer också att ge service och information till medborgare inom området samt ansvara för kommunens tomtkö och fördelning av småhustomter vid exploatering av nya bostadsområden.

Administrativt stöd för Samhällsledningsavdelningen:
Du kommer att assistera övriga medarbetare på avdelningen med praktiska administrativa uppgifter. Det kan inkludera att även för dem boka möten, skriva protokoll och minnesanteckningar samt planera, följa upp och samordna olika uppgifter och ärenden där flera förvaltningar, bolag och externa aktörer kan vara inblandade. Du kommer också att vara ansvarig för diarieföring och vara samordnare av avdelningens administrativa frågor. Du kommer även att vara involverad i planadministration och stötta olika projekt inom organisationen. Denna uppgift kommer gradvis att fasas ut under de kommande 23 åren.

Kvalifikationer
Vi söker en samarbetsinriktad och strukturerad person med minst gymnasieutbildning för rollen som administratör inom mark och exploatering. Som person är du engagerad, driven och har förmågan att hantera prioriteringar och vara flexibel i arbetsuppgifterna. Du förstår det gemensamma uppdraget och kan bidra till helheten. Noggrannhet, struktur, kvalitetsmedvetenhet, ansvarsfullhet och självständighet är viktiga egenskaper hos dig.

Din serviceinriktade inställning är av stor betydelse då arbetet innebär interna och externa kontakter. Du bör vara bekant med grundläggande funktioner i Microsoft Office och ha förmågan att snabbt lära dig nya datasystem. Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt, är en förutsättning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och uppskattar om du har erfarenhet av kvalificerad service och administrativt stöd inom samhällsbyggnad inom den offentliga förvaltningen.

Erfarenhet av att arbeta i en händelsebaserad miljö med snabba förändringar är meriterande.

ÖVRIGT
Vi har löpande urval och intervjuer i denna rekrytering.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS 2023-00426".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Karlskoga kommun (org.nr 212000-1991)

Arbetsplats
Karlskoga kommun, Kommunledningskontoret

Kontakt
Enhetschef
Niklas Olsson
0586-615 84

Jobbnummer
7870809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, Kommunledningskontoret: