Administratör till Läromedelsavdelningen, Örebro

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Läromedelsavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Läromedelsavdelningen i Örebro, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats www.spsm.se

Läromedelsavdelningen arbetar med att stimulera den kommersiella förlagsmarknaden att producera läromedel, att själva utveckla och producera läromedel samt att informera om läromedel för myndighetens målgrupper. Avdelningen består av fyra enheter och vi söker nu en administratör för placering inom enheten ledningsstöd som bistår hela avdelningen med stöd i bla administrativa frågor.

Publiceringsdatum
2015-09-14

Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss kommer du att arbeta med produktionsstödsadministration, arbete inom servicefunktion, bokning av konferenser/mässor/kurser/tolk, viss ekonomi och personaladministration samt övrig administration.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en examen från en gymnasieutbildning. Vidare ska du ha erfarenhet från ekonomi- och personaladministration samt erfarenhet av arbete inom en servicefunktion. Vi vill att du har vana från att arbeta med administrativa stödsystem och ekonomisystem. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska inom tal och skrift.

Vi söker dig som är strukturerad eftersom du ska ha förmågan att ha många arbetsuppgifter igång samtidigt. Arbetet kräver att du är serviceinriktad, självgående och har en god samarbetsförmåga.

Det är meriterade om du har en examen från en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning. Har du arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning och eller pedagogisk verksamhet är även det meriterande.

ÖVRIGT
Resor inom tjänsten förekommer. Vid behov kan vi i denna rekrytering samarbeta med Poolia. Individuell lönesättning tillämpas.

Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1:a januari 2016 eller efter överenskommelse. Provanställning på 6 månader tillämpas. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-05
Ange följande referens när du ansöker: ALL 2015/1225
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nina Lundholm, Enhetschef 010-473 51 76
Ann-Catrin Gustafson, Administratör 010-473 55 39

Facklig kontakt
Merja Mustonen Prim, SACO 010-473 57 01
Göran Hanell, ST 010-473 55 18

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Läromedelsavdelningen

Adress
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Läromedelsavdelningen
Box 1100
87129 Härnösand

Kontorsadress
Magasinsgatan 11 Härnösand

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2428945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Läromedelsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Läromedelsavdelningen: