Administratör till kommunikationsavdelningen i Hallonbergen

Migrationsverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sigtuna, Knivsta eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker en administratör till kommunikationsavdelningen i Stockholm. Du kommer till stor del att arbeta tillsammans med medarbetarna i enheten för interna och externa nyheter. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Kommunikationsavdelningen består av ca 70 medarbetare fördelat på tre olika enheter. Våra medarbetare finns i Norrköping, Stockholm, Malmö, Göteborg, Uppsala och Boden.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2016-08-29

Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du självständigt och i samråd med enhetschefen att utföra arbetsuppgifter knutna till den dagliga driften på enheten. I uppdraget ingår även att stötta samtliga enhetschefer med uppgifter av administrativ karaktär. Du kommer främsta att arbeta med personalplanering och schemaläggning för nyhetsenheten samt ekonomiadministration. Du kommer även att vara avdelningens kontaktperson i frågor av administrativ karaktär. Vidare kan det ingå att boka möten och skicka kallelser, resebeställningar och i förekommande fall även protokollföring.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen. Du har minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete med likande arbetsuppgifter och har arbetat i en serviceinriktad roll. Du har erfarenhet av personalplanering och schemaläggning. Det är meriterande med erfarenhet av att agera som chefsstöd. Det är även meriterande med erfarenhet av arbete inom en kommunikationsavdelning eller liknande, samt erfarenhet från offentlig verksamhet.

Du ska ha god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt goda kunskaper i Officepaketet.

Personliga kompetenser
Du är lugn, uppmärksam och stresstålig. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt är självgående i ditt arbete. Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Upplysningar
Anställningsform: tillsvidare med sex månaders provanställning.
Arbetstid: kontorstider.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Stockholm, Hallonbergen.
Tillträde för befattningen: omgående.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du enhetschefen, Linda Nyebölle, 010-485 36 83.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 8 september 2016. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

I denna rekrytering kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover som en del i processen.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Box 507
16929 Solna

Kontorsadress
Box 507

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3017308

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: