Administratör till internationell revisionsbolag

Novare Professionals / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

www.novareprofessionals.se

Kan du jobba självständigt och ta egna initiativ? Är du redo att bli en del av en ledande organisation och att ge dina kollegor det stöd de behöver? Då kanske det är dig vi letar efter.

Just nu söker vi en driven och engagerad administratör till vår skatteavdelning i Stockholm hos en av våra större internationella kunder. Hos vår kunds skatteverksamhet arbetar mer än 350 medarbetare runt om i Sverige som jobbar med olika beskattningsfrågor inom nationell- och internationellskatt. På Stockholmskontoret som du kommer att tillhöra arbetar ca 200 skatterådgivare som är fördelade i olika arbetsgrupper. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp och bistå gruppen med administrativt och praktiskt stöd. Samtidigt kommer du att tillhöra administratörsnätverket där du får hjälp och stöd kring administratörsrollen.

Arbetsgruppen jobbar huvudsakligen med internationell beskattning och hjälper företag som sänder sina anställda utomlands.

En stor del av dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att ha kontakt med kontor i andra länder samt direktkontakt med kund, det är därmed viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska muntligt och skriftligt. Du kommer att boka in möten för våra konsulter och uppdatera deras kalendrar samt det globala system vi jobbar i.

I din roll som administratör får du även administrativa arbetsuppgifter och allmänna kontorsgöromål som t. ex att boka resor, organisera och förbereda möten och konferenser, hantera gruppens agendor, du ansvarar även för kundfakturering, reseräkningar och leverantörsfakturor. Rollen innefattar även ett praktiskt konsultstöd vilket innebär iordningställande av kundmaterial, registerhantering och inskanning av dokument.

Uppdraget är en del av Novare Professionals konsultverksamhet med målet till en direkt anställning hos vår kund förutsatt att alla parter är nöjda. Du kommer därför inledningsvis att vara anställd av Novare Professionals och arbeta som konsult hos vår kund.

Publiceringsdatum
2017-12-06

Kvalifikationer
Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande, engagerad och som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du är strukturerad, lyhörd, har en teamkänsla och vill bistå dina kollegor med administrativt och praktiskt stöd.
Du har erfarenhet av ekonomihantering och ett sinne för siffror och grundläggande kunskaper i Excel.

Övriga personliga egenskaper vi värdesätter är förmåga att prioritera, lätt för att ta egna initiativ och en vilja att hugga i där det behövs.

Vi ser att du har gymnasieutbildning samt erfarenhet av liknande administrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från advokatkontor, revisionsbyrå, försäkringsbranschen eller motsvarande.


Övrig information

Start: Snarast

Anställningsform: 6 månaders provanställning via Novare Professionals, därefter möjlighet till direktanställning hos kund.

Omfattning: Heltid

Placering: Stockholm


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Liljegren (Anna.Liljegren@novare.se).

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Liljegren Anna.liljegren@novare.se 0046735148095

Företag
Novare Professionals

Adress
Novare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
3840096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Professionals: