Administratör till frivården Gävle (vikariat)
Kriminalvården, Frivården Gävle / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, Frivården Gävle i Gävle Kriminalvården är en del av rättsväsendet och vi har ansvar för fängelser, frivård, häkten samt inrikes- och utrikestransporter. Vi arbetar för att göra samhället säkrare och tryggare. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln.
Läs mer på vår hemsida
www.kriminalvarden.seKriminalvården region nord, söker nu en administratör till frivården Gävle. Verksamheten leds av en frivårdschef tillsammans med en kriminalvårdsinspektörer. Frivården Gävle ansvarar för frivårdsverksamheten i kommunerna Gävle, Sandviken, Hofors och Ockelbo.
Frivården arbetar för ett enhetligt, rättsäkert och trovärdigt alternativ till den slutna Kriminalvården och arbetet på frivården är i en stark utvecklingsfas.
Publiceringsdatum2019-03-25ArbetsuppgifterSom administratör på frivården Gävle ansvarar du för posthantering, besöksmottagning, beställningar, fakturahantering, arkiv och diarium. Du ansvarar för kontorets inpasseringskontroll och har en viktig roll i det förebyggande säkerhetsarbetet, genom att ingen obehörig kommer in. Verksamhetsställets samtliga nycklar hanteras av administrationen. Förebyggande åtgärder samt reservrutiner i händelse av ett avbrott i IT-stödet alternativt lokalt avbrott i elförsörjningen då IT-stödet till följd inte är tillgängligt, ligger också inom administratörens ansvarsområde.
Du medverkar i arbetet med registrering och expediering av beslut, domar m.m. rörande klienter. I arbetsuppgifterna ingår även i övrigt vanligt förekommande administrativa uppgifter.
KvalifikationerDu har lägst treårig gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi, kontor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Utbildning på högskolenivå är meriterande. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete med liknande arbetsuppgifter, där erfarenhet av arbete inom Kriminalvården och kunskap om förvaltningslagen är meriterande. Du har god IT-kompetens, administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stabilitet, flexibilitet, stresstålighet, ett pedagogiskt förhållningssätt och god samarbetsförmåga värderas högt. Vi förutsätter att Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tro på att människan är utvecklingsbar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och du förväntas, med ditt förhållningssätt, bidra till att alla blir likvärdigt bemötta.
ÖVRIGT
Inom staten erbjuds bra villkor för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension. För statliga jobb gäller också i regel individuell lönesättning. Läs mer om fördelar på
www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/ Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller
www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-693 693
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-15
Ange följande referens när du ansöker: A851936
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLise-Lotte Fagerström
FöretagKriminalvården, Frivården Gävle
AdressKriminalvården, Frivården Gävle
Box 1223
80136 GÄVLE
Kontorsadress80136 GÄVLE
Jobbnummer 4689345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.