Administratör till bygglovenheten

Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
2023-03-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till bygglovenheten" (publicerad 2024-01-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

En dag på jobbet

Vi söker nu en ny administratör till bygglovenheten. Bygglovenheten består av 23 personer där administratörerna är en viktig del och lite av en spindel i nätet. Administrationen består idag av 2-3 personer som tillsammans sköter enhetens administrativa uppgifter och ser till att det digitala flödet fungerar som det ska.

Administrationen arbetar dagligen med registrering av inkommande handlingar och tillhörande uppgifter, expediering av beslut, kontroller av både manuella och digitala leveranser, kungörelser samt enhetens faktureringar. Vid behov görs utlämning av allmänna handlingar, statistik och beställningar.

Som administratör behöver du ha förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du samarbetar med kollegor för att hitta lösningar för ett effektivt och rättssäkert arbetssätt. Du kommunicerar tydligt och vänligt med medborgare så väl som med kollegor i både tal och skrift.

Administrationen arbetar tillsammans med systemförvaltare och verksamhetsutvecklare då en viktig del i rollen är att utveckla vårt digitala arbete, system och processer.

Vem är du?

Vi söker dig som trivs i det administrativa, som kan ha många bollar igång samtidigt och självständigt hitta nya lösningar. Som person är du noggrann, strukturerad och har både kvalitets- och kvantitetstänk. Du behöver vara stresstålig, serviceinriktad samt tycka om att samarbeta och hjälpa till även i högt tempo. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och målinriktat för att nå både enhetens mål så väl som dina egna.

Enheten jobbar idag helt digitalt och du behöver därför ha goda kunskaper inom IT och vana av att jobba i olika verksamhetssystem.



Publiceringsdatum
2023-03-31

Kvalifikationer
• En eftergymnasial utbildning inom till exempel administration, samhällsbyggnad eller annan utbildning som kan vara relevant för rollen. Alternativt flerårig arbetslivserfarenhet inom administration i offentlig verksamhet.

• Erfarenhet och goda kunskaper i digitala arbetssätt och IT

• Goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift

Meriterande:

• Erfarenhet av administrativa- och koordinerande uppgifter i offentlig förvaltning

• Kunskap i förvaltningslagen, kommunallagen samt offentlighet- och sekretesslagen

• Arbetat i- och har en god förståelse för samhällsbyggnadsprocessen

• Kunskap i Plan- och bygglagen

• Arbetat i ärendehanteringssystemet ByggR

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du har ett positivt förhållningssätt. Du är noggrann och kvalitetsmedveten samt har förmåga att skapa struktur i ditt arbete. Flexibilitet och en vilja att lära dig nya saker är ett måste då vi är en enhet i utveckling.



Vi erbjuder dig

Vår arbetsplats är stadshuset precis intill pendeltågsstationen. Här har du nära till Södertälje centrum, pendeltåg och bussar. Vi har även möjlighet till distansarbete, del av arbetstiden, i samråd med sin chef.

Vi tillämpar årsarbetstid, vilket innebär att du själv har möjlighet att styra och planera din egen arbetsdag och arbetstid. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och tillgång till en förmånsportal. Du får också möjlighet att växla semesterersättning till extra lediga dagar. Läs mer på www.sodertalje.se/formaner



Välkommen med din ansökan!



Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Individuell lönesättning Friskvårdsbidrag, möjlighet att semesterväxla

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Kontakt
Tf bygglovschef
Ulrika Thalén
ulrika.thalen@sodertalje.se
08-52303363

Jobbnummer
7610959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: