Administratör till bygglovenheten

Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Vi söker nu en administratör till bygglovenheten. Bygglovenheten består av 23 personer där administratörerna är en viktig del och lite av en spindel i nätet. Administrationen består idag av 2-3 personer som tillsammans sköter enhetens administrativa uppgifter och ser till att det digitala flödet fungerar som det ska.

Publiceringsdatum
2024-01-26

Arbetsuppgifter
Administrationen arbetar dagligen med registrering av inkommande handlingar och tillhörande uppgifter, expediering av beslut, kontroller av både manuella och digitala leveranser, kungörelser samt enhetens faktureringar. Vid behov görs utlämning av allmänna handlingar, statistik och beställningar.

Som administratör behöver du ha förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du samarbetar med kollegor för att hitta lösningar för ett effektivt och rättssäkert arbetssätt. Du kommunicerar tydligt och vänligt med medborgare så väl som med kollegor i både tal och skrift.

Administrationen arbetar tillsammans med systemförvaltare och verksamhetsutvecklare då en viktig del i rollen är att utveckla vårt digitala arbete, system och processer.

Vem är du?

Vi söker dig som trivs i det administrativa, som kan ha många bollar igång samtidigt och självständigt hitta nya lösningar. Som person är du noggrann, strukturerad och har både kvalitets- och kvantitetstänk. Du behöver vara stresstålig, serviceinriktad samt tycka om att samarbeta och hjälpa till även i högt tempo. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och målinriktat för att nå både enhetens mål så väl som dina egna.

Enheten jobbar idag helt digitalt och du behöver därför ha goda kunskaper inom IT och vana av att jobba i olika verksamhetssystem.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du har ett positivt förhållningssätt. Du är noggrann och kvalitetsmedveten samt har förmåga att skapa struktur i ditt arbete. Flexibilitet och en vilja att lära dig nya saker är ett måste då vi är en enhet i utveckling.

Kvalifikationer
• En eftergymnasial utbildning inom till exempel administration, samhällsbyggnad eller annan utbildning som kan vara relevant för rollen. Alternativt flerårig arbetslivserfarenhet inom administration i offentlig verksamhet.

• Erfarenhet och goda kunskaper i digitala arbetssätt och IT

• Goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift

Meriterande:

• Erfarenhet av administrativa- och koordinerande uppgifter i offentlig förvaltning

• Kunskap i förvaltningslagen, kommunallagen samt offentlighet- och sekretesslagen

• Arbetat i- och har en god förståelse för samhällsbyggnadsprocessen

• Kunskap i Plan- och bygglagen

• Arbetat i ärendehanteringssystemet ByggR

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vi erbjuder dig

Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.

Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:

https://www.sodertalje.se/formaner

Vår arbetsplats är stadshuset precis intill pendeltågsstationen. Här har du nära till Södertälje centrum, pendeltåg och bussar. Vi har även möjlighet till distansarbete, del av arbetstiden, i samråd med sin chef.

Aktuell tjänst tillsvidareanställning, arbetstiden är förlagd till kontorstid, men vi tillämpar årsarbetstid, vilket innebär att du själv har möjlighet att styra och planera din egen arbetsdag och arbetstid.

Välkommen till oss!

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)

Kontakt
Bygglovschef
Ulrika Thalén
ulrika.thalen@sodertalje.se

Jobbnummer
8422812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: