Administratör till Administrativa enheten Hisingen

Göteborgs kommun / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod


Publiceringsdatum
2022-07-25

Arbetsuppgifter
Är du en administratör som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och är skicklig på administration? Till oss på administrativa enheten Hisingen söker vi nu två nya kollegor till vår kompetenta enhet.

Vår enhet ger administrativt stöd till såväl medborgare, medarbetare och chefer inom vårt stadsområde. Vi stöttar chefer och medarbetare i de flesta system och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, avgiftshantering, verksamhetssystem m.m. I uppdraget ingår tät kontakt med respektive enheter, chefer, kollegor och övriga stödfunktioner samt olika externa aktörer.

Den första tjänsten är inriktad mot ekonomi. Tjänsten kommer bland annat att administrera habiliteringsersättningar, fakturering, avgiftshantering, köpt vård samt återsökningar till Migrationsverket. Det innebär administrativt arbete i verksamhetssystemen Treserva, Proceedo och Agresso.

Den andra tjänsten är inriktad mot personaladministration samt inköp. Det innebär främst arbete i verksamhetssystemen personec, timecare och proceedo. Du kommer inneha rollen som chefsstöd och ha ett nära samarbete med de enhetschefer du stöttar.

I båda uppdragen ingår tät kontakt med respektive enheter, kollegor och övriga stödfunktioner samt olika externa aktörer.
Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en positiv och kompetent grupp som tänker nytt och arbetar tillsammans.


Kvalifikationer
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. Önskvärt vore om du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning ekonomi.

Ett önskemål är att du har en dokumenterad erfarenhet av administrativt uppdrag inom offentlig förvaltning med inriktning funktionsstöd. Har du erfarenhet av fakturahantering, är det meriterande samt om du tidigare har arbetat i verksamhetssystemen Treserva, Proceedo, TimeCare, Personec och Agresso. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365.

Du tar stort eget ansvar och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Du behöver vara öppen för utmaningar och vilja leverera lösningar på olika problem. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men även i gott samarbete med andra, kunna ta egna initiativ och arbeta under tidspress. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar. Då vi har ett backupsystem måste du vara beredd på utökade och icke ordinarie arbetsuppgifter under vissa perioder. Det krävs att du är flexibel samt har motivationen att lära nytt och är samarbetsvillig.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas hos oss på administrationen!

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval påbörjas efter sista ansökningsdag.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Intervjuer för denna tjänst kan eventuellt hållas digitalt.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
GÖTEBORGS KOMMUN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C93961".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Kontakt
Enhetschef
Anna Björfjäll
anna.bjorfjall@funktionsstod.goteborg.se

Jobbnummer
6839442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: