Administratör sökes till attraktiv myndighet i centrala Stockhol

Bemannia Kontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta på en myndighet i centrala Stockholm med många ansvarsområden? Trivs du i en tjänst med administrativa arbetsuppgifter, med en touch av service? Vår kund söker nu en ansvarsfull administratör för att bidra i verksamhetens genomförande av ett program för företagsstöd och affärsutvecklingscheckar.

Om uppdragsgivaren:

Vår kund är en myndighet med ett brett ansvarsområde som arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetens-försörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, jämställdhet, integration, transporter, infrastruktur och bostäder. Myndigheten arbetar för ett hållbart samhälle där ekonomisk hållbar utveckling av miljö och social välfärd förenas och i Stockholm är det ca 450 medarbetare som arbetar på myndigheten.

Om uppdraget:

Myndigheten har påbörjat ett program för företagsstöd och affärsutvecklingscheckar och som administratör kommer du att fortsätta genomförandet av programmet för företagsstödet och affärsutvecklingscheckar under år 2018. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att ta emot intresseanmälningar från sökande företag och sammanställa en Excel-lista över intresseanmälningar, gå igenom intresseanmälningarna, d.v.s. kontrollera uppfyllnad av grundkriterier, ta kreditupplysning på sökande företag, begära in kompletteringar, samt kommunicera med och uppdatera partnerskapet med information. Du kommer även att bistå med administration kring ansökningar genom att t.ex. sammanställa Excel-listor över ansökningar och kontrollera att samtliga bilagor finns med, d.v.s. att ansökan är fullständig. Du kommer att bistå med administration i uppstartsfasen av det nya programmet (år 2018) samtidigt som genomförandet av det gamla (år 2017) fortskrider.

Andra arbetsuppgifter rör att bistå med administration kring lanseringsträffar med intresserade företag, t.ex. utskrifter, deltagarlistor, fikabeställningar, möteslokaler och att administrera bedömningsmöten med övriga offentliga främjandeaktörer som jobbar med programmet (partnerskapet) och företagen. Att svara på telefon och mail ingår också i dina ansvarsområden.

Publiceringsdatum
2018-01-25

Kvalifikationer
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
• Mycket goda kunskaper i Excel, Word och Outlook
• Kunskaper om handläggningssystemet för affärsutvecklingscheckar NYPS, eller liknande systemverktyg är meriterande
• Kunskaper om diarieföringssystemet Platina eller liknande programverktyg är meriterande

Tjänstens omfattning och tillträde
Tjänsten avser ett heltids konsultuppdrag med start 2018-02-15 som beräknas pågå till och med årsskiftet.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, förnamn.efternamn@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbete med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
3925463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: