Administrator R&D Purchasing

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Nu söker vi en administratör till vår globala kund i Uppsala som har erfarenhet från inköp. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i januari 2022 för att pågå under 1 års tid med goda möjligheter till förlängning eller övertag för rätt person. För detta uppdrag kommer du att bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt slutdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!

About the position
The R&D Project Management Office drives and supports execution of development projects in R&D. One part of the team is supporting departments and projects with purchasing of Materials, Chemicals, Services etc.

Responsibilities
• Have full ownership of placing purchase orders through our IProcurement system on materials, services etc to suppliers . Manage the process behind the PO
• Follow up on deliveries making sure we are proactive and not reactive so the projects gets everything on time
• Give updates to projects and requestors regarding orders.
• Be the point of contact for suppliers for R&D
• Own process and do Capex (investment order) for R&D projects
• Keep up and handle invoices regarding project orders
• Be the voice for PMO processes regarding project purchasing to other entitys/countrys in Cytiva business.

Your profile
You need to be well familiar with working in IT systems. Good knowledge of MS Office (incl Excel). Previous experience with order placement, customer service, invoice management or similar. Experience from lifescience company is a merit.
You are fluent in both swedish and english.

Personal characteristics:
Needs to be service minded, thorough, willing to always learn more and driven.
Willingness to learn is key.
There are many aspects around placing Purchase Orders and managing invoices - humility is a great character as you need to be open to understand and reflect.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2021-11-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62004".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Uppsala AB

Kontakt
Emma Karlson Mokoena
emma.karlson@poolia.se
072-741 93 62

Jobbnummer
6125760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: