Administratör med ansvar för växel till Svenska kyrkan

Adecco Sweden AB / Receptionistjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Är du en erfaren och serviceinriktad administratör som på ett prestigelöst sätt vill arbeta i en organisation där människan är i fokus? Då ska du söka jobbet som administratör till Svenska kyrkan!

Publiceringsdatum
2018-11-06

Om tjänsten
Svenska kyrkan i Norrköping består av fyra stora församlingar och kyrkogårdsverksamheten. Hos oss jobbar ca 300 medarbetare, nästan 100 förtroendevalda och flera 100 ideella medarbetare. Tillsammans vill vi bidra till att det är gott att leva och verka i Norrköping. Arbetsmiljön hos Svenska kyrkan i Norrköping är hjälpsam och stöttande och du arbetar i en organisation med många olika typer av människor och miljöer. Nu söker Svenska kyrkan en ytterligare kollega som har ansvar för växeltelefonin på Norrköpings pastorats administrativa centrum.

I din roll som administratör kommer du att ingå i en grupp om 6 personer och ditt huvudansvar kommer bli över växeltelefonin. Genom att svara i telefon är du Svenska kyrkans ansikte utåt och du bidrar på så sätt till att ge en förtroendefull och positiv bild av Svenska kyrkan.
I dina arbetsuppgifter ingår även:
• Posthantering och diarieföring
• Mobil/telefonisupport
• Inköp, kontering och fördelning av fakturor
• Vara behjälplig vid bokföring och kollekthantering
• Vara behjälplig vid bokningar av dop, vigslar och begravningar

I takt med att enheten utvecklas kommer arbetsuppgifter och ansvarsområden successivt att utökas och förändras.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av växeltelefoni och administration. Du har lämplig utbildning, lägst på gymnasienivå. Vi ser gärna att du har en känsla för tekniska uppgifter, då enklare support av mobiltelefoni (t.ex. byte av simkort) ingår i tjänsten. Har du tidigare erfarenhet från hantering av fakturor är det meriterande. För tjänsten krävs att du har goda datakunskaper och kan hantera exempelvis Word och Excel.

Som person är du lyhörd, lugn och tillmötesgående i mötet med andra människor. Vi ser att du är serviceinriktad, kommunikativ och har god social kompetens. I din yrkesroll är du ordningsam med förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ när det behövs. Vidare är du jordnära och trygg att ge ett fint bemötande till människor i olika skeden i livet. För tjänsten krävs att du är medlem i Svenska kyrkan. Du behöver också kunna svenska flytande i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som administratör innebär en anställning direkt hos Svenska kyrkan.
Svenska kyrkan har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas snarast eller efter överenskommelse och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Exina Karmanik på 011- 19 18 33.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-23
Ange följande referens när du ansöker: ref-28090
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Exina Karmanik exina.karmanik@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
S:t Larsgatan 12
58227 LINKÖPING

Kontorsadress
S:t Larsgatan 12

Jobbnummer
4442579

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: