Administratör inom KYC till Stockholm
Experis AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-08-28
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en analytisk person med erfarenhet inom bank och finans?Vill du vara med och säkerställa att lagkrav och regelverk efterföljs hos en av Sveriges banker? Vi söker nu erfarna administratören inom KYC (Know your customer) för ett konsultuppdrag i centrala Stockholm. Som administratör inom KYC kommer du att spela en viktig roll i att granska och analysera kundtransaktioner, hantera SAR-rapporter (Suspicous Activity Report) och fatta beslut kring kundernas riskprofiler.
Ort: Stockholm
Start: september
Uppdragslängd: Konsultuppdrag till mars 2026 med chans till förlängning
Placering: 100% på plats på kontoret
Om jobbet som administratör inom KYC:
Som administratör inom KYC hos vår kund, en bank i Stockholm, kommer du att spela en central roll i att minska eftersläpningen av ärenden och säkerställa att banken följer gällande lagkrav och regelverk. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
* Granska och analysera kundtransaktioner och identifiera misstänkta aktiviteter.
* Hantera och sammanställa SAR-rapporter samt göra egna analyser av ärendena.
* Kontakta kunder via telefon och säkra meddelanden för att samla in nödvändig information.
* Fatta beslut om huruvida banken ska fortsätta samarbeta med kunder baserat på din riskanalys.
* Uppdatera processer och genomföra administrativa uppgifter för att säkerställa att all dokumentation är i ordning.
* Skriva rapporter och rekommendationer baserat på dina analyser.
Den vi söker:
Vi söker dig som har ett analytiskt sinne och en strukturerad arbetsmetod. Du är van vid att hantera komplexa ärenden och har goda kunskaper inom bank- och finanssektorn. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har:
* Erfarenhet inom KYC/AML/EDD
* Erfarenhet av att hantera transaktioner och kundbeteende i samband med finansiella kontroller.
* IT-kunskaper, särskilt inom Excel.
* Erfarenhet av informationsinsamling från äldre system och informationsanalys.
* Erfarenhet av kundservice
* Kunskap om kundbeteende och produkter inom den svenska banksektorn
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
* En förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera ärenden samtidigt.
Är du redo för nästa utmaning och vill bidra till att säkerställa efterlevnad av lagar och regler inom banksektorn? Skicka in din ansökan redan idag!
Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag för chefer och specialister. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Som konsult hos Jefferson Wells är din karriär och utveckling alltid i fokus, och vi har gedigen kunskap inom just ditt område.
Kontaktuppgifter och ansökan
Vid intresse skickar du in din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Nisser.
Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "0225b6d2-4a9c-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Kontakt Cecilia Åkerlind Nisser
Cecilia.Nisser@jeffersonwells.se +4687362888 Jobbnummer 9480926