Administratör, arbetsmiljöenheten

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
2018-10-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör, arbetsmiljöenheten" (publicerad 2019-03-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Vi söker en administratör, är du vår nya kollega?

Vi går nu in i ett utvecklingsarbete för att effektivisera och kvalitetssäkra våra processer genom digital utveckling.

Som administratör kommer du att vara en högst aktiv part i detta tillsammans med chef och kollegor. Vi har en intressant och utmanande tid framför oss.

Arbetsmiljöenheten, är Kristianstads kommuns inbyggda företagshälsovård. Enhetens huvuduppgift är att ge förvaltningar och kommunala bolag stöd och råd i arbetsmiljöarbetet samt hälso-, friskvårds- och rehabiliteringsarbetet utifrån en oberoende expertroll.

I vårt team är vi tolv medarbetare innefattande företagsläkare, företagssköterskor, folkhälsopedagog, arbetsmiljöingenjör, ergonom, fysioterapeut, beteendevetare, psykolog, administratör och enhetschef.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2018-10-17

Dina arbetsuppgifter
Som administratör ansvarar du för och är den sammanhållande funktionen för arbetsplatsens administration. I arbetet ingår medicinsk dokumentation, transkription till företagsläkare, receptionsarbete, registrering i journalsystem, telefonkontakt med patienter samt bokningar och ombokningar. Du förmedlar även service via telefon.

Ekonomihantering, utbildningsadministration och systemförvaltning för patient- och verksamhetssystem för företagshälsovård ingår i rollen inklusive utbildning av kollegor. Du är ansvarig för beställningar och leverantörskontakter.

Tillsammans med teamet får du som administratör möjlighet, att aktivt bidra till att utveckla det hälsofrämjande arbetet i kommunen och vår verksamhet. Vi arbetar tillsammans med ständiga förbättringar och vill med en egen god arbetsmiljö vara ett gott exempel för våra kunder. Verksamheten är till största delen anslagsfinansierad.



Kvalifikationer
Du som söker har utbildning som läkarsekreterare, medicinsk sekreterare eller har annan utbildning motsvarade tvåårig eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Vi vill också att du har flerårig arbetslivserfarenhet som medicinsk sekreterare och av receptionsarbete. Erfarenhet av arbete på företagshälsovård är meriterande liksom erfarenhet av utbildningssamordning.

Goda kunskaper i Office-paketet och mycket goda kunskaper i journalsystem motsvarande utbildare är en förutsättning för tjänsten. Det är en fördel om du även har mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem. För att lyckas i rollen är du en service- och utvecklingsinriktad person samt är kvalitetsmedveten.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Arbetsmiljöenheten som ligger på Björkhem kommer att vara din arbetsplats.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Holma, enhetschef på telefon 044-13 57 17.

Sista ansökningsdag I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, vilket innebär att vi kontinuerligt kallar sökande till intervju. Är du intresserad ber vi dig att skicka in din ansökan snarast, då anställning kan ske innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Annonsen visas längst till och med 2018-10-31.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2018/788
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Holma, enhetschef 044-13 57 17

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4408481

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: