Administratör

Trygghets- och Räddningscentralen i Skåne Nordos / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trygghets- och Räddningscentralen i Skåne Nordos i Kristianstad

Trygghetscentralen är ett nystartat kommunalt bolag som gick i drift 1 januari 2023. Bolaget var tidigare en avdelning inom Räddningstjänsten Kristianstad.
Trygghetscentralen arbetar i SOS datormiljö mot kommunerna i Skåne Nordost, med kommunernas jourer, trygghetslarm, automatiska larm som brand och inbrott mm, personlarm, 112-samtal och larmar ut räddningstjänster. Vårt mål är att våra medborgare ska känna trygghet och få hjälp dygnet runt, året runt.
Trygghetscentralen består av en arbetsgrupp på cirka 20 medarbetare som tillsammans bemannar centralen. Du kommer att ingå i administrationen inom Trygghetscentralen som idag består av verksamhetschef, en administratör, en driftledare och en kundansvarig driftledare. Verksamheten är i en expansiv fas och därför utökar vi nu verksamheten med en ny administratör.
Om tjänsten
Som administratör inom Trygghetscentralen är du direkt underställd verksamhetschef och kommer arbeta brett med planering, samordning och utveckling av verksamheten i nära samarbete med dina kollegor. Arbetet innefattar bland annat avtalshantering, fakturering, schemaläggning, inköp samt vara behjälplig vid ekonomiska prognoser. Du kommer även att arbeta med registrering i verksamhetssystem, samt ha en hel del kund- och leverantörskontakter. Arbetet sker i avancerad ISO-certifierad datormiljö.
Exempel på arbetsuppgifter:
Hantera uppförande och uppsägningar av avtal från kund
Kundsupport gällande administrativa förfrågningar
Arkivering av dokument som berör administration och avtal
Registrering och korrigering av kunduppgifter
Avstämning gentemot verksamhetssystem
I samråd med verksamhetschefen planera och hantera verksamhetens bemanning i verksamhetsstöd
Planering och samordning inför och under schemaläggning genom att tillgodose att lagar och avtal följs
Verkställa inköp utifrån upphandling och befintliga ramavtal samt avropa genom att ställa ut rekvisition

Publiceringsdatum
2024-04-05

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning. Du har arbetslivserfarenhet inom systemförvaltning, personalplanering, bemanning och schemaläggning, samt ekonomiadministration, så som fakturering, inköp eller löpande bokföring. Du har även god vana av kundkontakt.
Övriga kompetenser du innehar är datorer, system och kringutrustning, MS Office, schemaläggning för skiftarbete samt schemasystem. Det är meriterande om du har kompetens inom drift av stordatorer.
Personliga egenskaper
Som person har du förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt både gentemot kollegor och kunder. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner, samt har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.
Du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du har även en god initiativförmåga samt kan anpassa dig till förändrade förhållanden.
Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du har även förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policys, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.

Om rekryteringsprocessen
Tjänsten är säkerhetsklassad och anställning förutsätter en godkänd säkerhetsprövning som kommer att göras innan anställning. Genomförande av säkerhetsprövning kräver att du är svensk medborgare.
Rekryteringsprocessen består av flera steg. Efter ett första urval genomförs en inledande intervju som följs av ett andra urval. Därefter kommer du att genomföra personlighetstest samt fördjupad intervju. Referenstagning kommer att ske parallellt med detta. Är du härefter aktuell för anställning kommer en säkerhetsprövningsintervju genomföras, vilket slutligen följs av en registerkontroll. Till följd av detta är det viktigt att vara medveten om att rekryteringsprocessen kommer att vara långvarig.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-30
E-post: trc.rekrytering@kristianstad.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trygghets- och Räddningscentralen i Skåne Nordos (org.nr 559380-0872)
291 80  KRISTIANSTAD

Arbetsplats
Trygghets & Räddningscentralen i Skåne Nordost

Kontakt
Verksamhetschef
Caroline Reimers
caroline.reimers@kristianstad.se
044-135022

Jobbnummer
8588844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trygghets- och Räddningscentralen i Skåne Nordos

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trygghets- och Räddningscentralen i Skåne Nordos: