Administratör
Mariestads kommun, Sektor ledning / Administratörsjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mariestad,
Töreboda,
Götene,
Skövde,
Gullspång eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mariestads kommun, Sektor ledning i Mariestad,
Trollhättan eller i
hela Sverige Att arbeta i Mariestads kommun är att göra skillnad tillsammans med andra och att utvecklas individuellt. Här behövs och uppskattas alla för det de gör både av invånare och av arbetsgivare. Varje anställd i Mariestads kommun är en avgörande del i det viktiga arbetet med att ge service och omsorg till invånarna. Mariestads kommun fokuserar på hälsa, utveckling och delaktighet för sina anställda och ser möjligheterna hos varje person. Tillsammans skapar vi grunden för en god stad och utvecklar samhället till det vi vill att det ska vara.
I Sjöstaden Mariestad arbetar 2 500 kommunanställda från 170 yrkesgrupper inom 120 verksamhetsområden med några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel på det som vi satsar på.
Sektor ledning har bland annat till uppgift att bistå kommunstyrelsen och verksamhetens chefer i dess arbete. Uppdraget är att arbeta kommunövergripande för att leda, samordna och utveckla de interna processerna samt ansvara för det övergripande strategiska arbetet i kommunen. Sektorn svarar dessutom för stöd och service till medborgare och interna verksamheter. Sektor ledning är organiserat i olika enheter; demokrati och administration, kommunikation, fritid och kultur samt medborgarkontor.
Medborgarkontoret är våra invånares, besökares och näringsidkares första kontaktyta och samarbetar med kommunens övriga verksamheter.
Medborgarkontoret ansvarar för kundtjänst, samhällsvägledning, synpunkter- och felanmälan, fakturering, intern service och andra administrativa arbetsuppgifter.
I medborgarkontoret skapas förutsättningarna för att verksamheten kan följas upp ur ett kvalitets-, leverans- och ekonomiperspektiv.
Nu söker vi en vikarie till vårt medborgarkontor!
Publiceringsdatum2021-12-10ArbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Systemansvar för verksamhetssystem
• Registervård
• Fakturering
• Kontoavstämningar samt framtagande av underlag inför bokslut och prognosuppföljning
• Mottagande och hantering av felanmälan
KvalifikationerVi ser gärna att du har:
• Goda ekonomikunskaper med dokumenterad utbildning eller liknande arbetslivserfarenhet
• Goda IT-kunskaper och vana att arbeta i verksamhetssystem
• Erfarenhet från administrativt arbete.
• Hög servicekänsla
• Meriterande om du har erfarenhet att jobba i verksamhetssystemet Future
Du ska vidare:
Med stort engagemang och personligt bemötande representera Mariestad kommun i mötet med alla kommunens kunder - via telefon, e-post men även i det personliga mötet.
Ansvara för att kommunens kunder får en förstklassig service i form av information, rådgivning och viss handläggning, med stöd av flera olika IT-system.
Aktivt medverka till att utveckla medborgarkontoret tillsammans med dina kollegor.
Som person är du kommunikativ, flexibel, noggrann, serviceinriktad och har god förmåga att arbeta självständigt. Du är utvecklingsorienterad och nytänkande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Mariestads kommun rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse, upphör: 2023-04-01 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMariestads kommun, Sektor ledning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1075937".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mariestads kommun (org.nr 212000-1686)
Arbetsplats Mariestads kommun, Sektor ledning
Kontakt Enhetschef medborgarkontor
Ewa Sallova
ewa.sallova@mariestad.se 0501756105 Jobbnummer 6167952
Observera att sista ansökningsdag har passerat.