Administratör

Green Cargo AB / Ekonomiassistentjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Örebro, Degerfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Green Cargo AB i Hallsberg, Karlstad, Eskilstuna, Kil, Norrköping eller i hela Sverige

Green Cargo kör 400 godståg varje dygn i Sverige och ersätter därmed 10 000 lastbilstransporter på vägnätet. I vårt nätverk trafikerar vi 270 platser i Sverige och Norge och med partners når vi hela Europa. Kunderna erbjuds möjligheten att märka sina transporter med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Green Cargo ägs av svenska staten. Koncernen har 1 900 anställda och en årsomsättning på 4,3 miljarder SEK (2017). Läs mer på www.greencargo.com

Vill du vara med och skapa framtiden hos Green Cargo?
Vi söker två administratörer till enheten Marknadssupport.

Marknadssupport
Marknadssupport består av 14 medarbetare och är lokaliserade i Hallsberg .
Medarbetarna på Marknadssupport hanterar och upprättar avtal, fakturerar, utvecklar, tar hand om reklamationer, supporterar övriga organisationen i olika administrativa frågor och tar hand om vissa ekonomiska processer på Green Cargos huvudkontor i Hallsberg.

Marknadssupports ansvar:
• Upprätta och säkerställa kvalitativa avtal med våra kunder i Sverige och Europa
• Lösa olika faktureringsbehov och fakturera efter föreskrivna avtal
• Hantera ekonomiska frågor internt men också med våra kunder
• Hantera reklamationer efter den lagstiftning som föreligger logistiknäringen
• Supportera verksamheterna med förbättringar i form av IT-tester, verksamhetsstöd och specialistkompetens inom olika frågor

Ditt ansvar.

I rollen som administratör hos oss ingår ansvar för:
• att hantera och administrera avtalsfrågor tillsammans med övriga teamet
• att agera support och stöd internt inom Green Cargo och vara ett kundvänligt bollplank för våra kunder inom våra sakfrågor
• att hantera inkommande och utgående ekonomiska flöden inom ramen för våra processer för avräkning, avtal och reklamationer
• att hitta förbättringar och bidra till Green Cargos lönsamhet över tid
• att arbeta tvärfunktionellt med fokus på Green Cargos övergripande mål

Dina arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen som administratör är bland annat:
• Lämna bokslutsunderlag till Finansavdelningen i vissa flöden
• Driva eget utrednings- och förbättringsarbete för specifika frågor
• Uppdatera befintliga avtal med nya uppgifter vid behov
• Delta vid användartester för ny/förändrad funktionalitet i våra administrativa system vid avtalsfrågor
• Kontinuerligt ta ut rapporter ur systemen för enhetens rapportering och internkontroll
• Stöd till säljare rörande system, offerter/avtal rörande produkter, prissättningsvarianter, tillägg, villkor, undantag, fakturering mm.
• Specialist inom tilldelat ämnesområde ex moms, fakturaplaner, fakturalayout, rapporter etc.
• Skapa avräkning/skillnadsberäkningsunderlag till utländsk transportör
• Vid behov rätta felaktiga uppgifter i avtal och fakturor
• Matchning av udda avräknade fraktsedlar
• Avräkningsförfrågan till utländska transportörer
• Inkommande skillnadsberäkning, manuell kontroll av orsak
• Ankomstregistrerar, utreder och tar/lägger fram beslut för reklamationsärenden
• Kommunikation och korrespondens med andra förvaltningar, kunder och försäkringsbolag. Språkkunskaper är därför av stor betydelse.
• Diarieföra diverse ärenden, utreda och besluta.
• Rådgivning externt och internt när det gäller kundförfrågningar, reklamationsrutiner, regelverk
• Framtagande av statistik inom våra områden till uppföljning och önskemål från interna och externa parter

Från tid till annan kan ditt ansvar och dina arbetsuppgifter komma att förändras, ibland med kort varsel. Händer det kommer du alltid informeras och ändringarna väl definieras.

Din Profil




För att vara intressant för rollen som administratör på Green Cargo måste du ha en fullständig gymnasieutbildning, goda kunskaper i MS Office samt goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har utbildning i logistik, kunskaper i tyska, både i tal och skrift samt erfarenhet av ekonomiskt administrativt arbete. Har du erfarenhet från arbete inom järnväg, vana av att använda olika typer av administrativa system är det ett extra plus.
I rollen som administratör behöver du ha olika färdigheter och förmågor. Du behöver:
• Vara självgående
• Vara stabil
• Vara uthållig
• Ha god samarbetsförmåga och gilla att jobba i team
• Vara bra på muntlig och skriftlig kommunikation
• Vara lojal
• Vara ekonomiskt medveten och intresserad av resultat och avvikelser
• Äga gott omdöme
• Vara strukturerad
• Vara kreativ och nytänkande
• Vara en god problemlösare
• Äga god analysförmåga
Stor vikt kommer fästas på personlig lämplighet.

Vårt erbjudande

Förutom att vi erbjuder lön och anställningsvillkor enligt kollektivavtal, erbjuds möjlighet till friskvårdsbidrag, stöd och support från en väl fungerande organisation och ett gott kamratskap.

Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: tillsvidare
Placeringsort: Hallsberg
Lön: enligt överenskommelse
Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Ring eller mejla Petra Wedén. Tfn 010-455 40 05. E-postadress: petra.weden@greencargo.com
Sista dag att söka är 2018-08-31

Varaktighet, arbetstid
Heltid Provanställning i sex månader med möjlighet till tillsvidareanställning.

Publiceringsdatum
2018-08-17

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-10
Ange följande referens när du ansöker: greencargo528
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Green Cargo AB

Adress
Green Cargo AB
Svetsarvägen 10
17111 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
4295111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Green Cargo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Green Cargo AB: