Administratör

Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
2018-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-12-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.

Förvaltningen Arbetsmarknad & Kompetensutveckling ansvarar för kommunens verksamheter inom arbetsmarknad och utbildning för vuxna. Förvaltningens verksamheter är uppdelade på fem enheter; de är Arbetsmarknadsenheten, Flexvux, Norra station, T4vux och Yrkeshögskolan Syd.

Arbetsmarknadsenhetens övergripande uppgift är att aktivt motverka arbetslösheten i kommunen. Vi har fokus på de som av olika anledningar står långt från arbetsmarknaden och vår målsättning är att skräddarsy lösningar så att våra deltagare så snabbt som möjligt kommer vidare till studier eller avlönat arbete. Vi arbetar kontinuerligt med metod- och organisationsutveckling, ofta i projektform. Samverkan med andra myndigheter, samarbete med näringslivet, och utbyte av kunskap och erfarenheter med liknande organisationer både inom och utanför Sverige, gör att vi är i ständig förändring och utvecklas i takt med vår omvärld.

Vår administratör ska nu vara föräldraledig och vi söker därför hennes vikarie. Tjänsten är ett vikariat på 1 år på heltid, med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppifter
Som administratör på Arbetsmarknadsenheten sköter du det löpande administrativa arbetet och fungerar som administrativt stöd till personalen. Det innebär till exempel att sköta administrationen av beslutsunderlag, rekvisitioner och utbetalningar från Arbetsförmedlingen. Det innebär också att attestera fakturor samt att ansvara för inköp och för att inventera och hålla ordning i våra materialförråd. Som administratör har du också ansvar för arkivering och diarieföring, både på papper och digitalt. Du sitter med i förvaltningens administratörsnätverk och är på så sätt Arbetsmarknadsenhetens informationskanal när det gäller nyheter och förändringar på det administrativa området.

Arbetsmarknadsenheten driver just nu ett utvecklingsprojekt finansierat av Europeiska Socialfonden, och en stor del av ditt arbete kommer utgöras av projektadministration. Detta innebär att i nära samarbete med projektledaren och projektekonomen sköta den löpande redovisningen till ESF. Det som ska redovisas är till exempel medfinansiering, deltagarscheman, utförda aktiviteter, resor, loggböcker från personalen, kostnader och statistik. Du ansvarar också för kringuppgifter i projektet såsom att föra minnesanteckningar på möten, beställa fika, hantera fakturor och boka tolkar.
Du är också den som administrerar Arbetsmarknadsenhetens databassystem GW Arbetsmarknad och fungerar som ett stöd till dina kollegor i frågor som rör databasen. Du är med och utvecklar metoder och rutiner när det gäller dokumentationen i databasen, och ansvarar för att regelbundet ta fram och presentera statistik kring våra deltagare och insatser.

Publiceringsdatum
2018-03-06

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inslag av ekonomi, administration eller statistik, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från projektadministration i ESF-projekt är meriterande. Då du kommer att ha ansvar för inköp och fakturor bör du ha ett gott siffersinne och du har en god förståelse för grundläggande ekonomi och statistik. Du har mycket god datorvana, goda kunskaper i Office-paketet, och har lätt för att lära dig nya program. Har du dessutom ett intresse för IT är det meriterande. Körkort är ett plus men inget krav.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är mycket strukturerad och noggrann. Du älskar ordning och reda och har en förmåga att se detaljerna samtidigt som du trivs i ett högt tempo där du har ansvar för många olika arbetsuppgifter. Då du kommer vara personalens administrativa stöd är det viktigt att du är bra på att samarbeta och har ett hjälpsamt bemötande.

Det är viktigt att du är flexibel ? du kan snabbt växla mellan att attestera en faktura eller göra en beställning till att byta toner i skrivaren eller hjälpa en kollega med datasystemet. Det är också viktigt att du tycker det är roligt med förändring, då vår verksamhet ständigt förändras vilket gör att arbetsuppgifterna kan förändras efterhand.

Välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Ange följande referens när du ansöker: Ak 12/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Arbetslagsledare Margaretha Håkansson 0451-26 70 64
Samordnare Malin Elfgren 0451-267052

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Stadshuset
28180 HÄSSLEHOLM

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
4003264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: