Administratör - avgiftshandläggning

Göteborgs kommun / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod


Publiceringsdatum
2022-03-14

Arbetsuppgifter
Är det du som håller en hög servicenivå och är en fena på administration? Till oss på administrativa enheten Nordost söker vi en ny kollega till vårt kompetenta team.

I Förvaltningen för funktionsstöd finns det fyra administrativa enheter. Den administrativa enheten i stadsområde Nordost bildades 2021-01-01 då Gamla Östra Göteborg och Angered slogs ihop. Vi är en grupp administratörer som gör vårt bästa för att ge så professionellt administrativt stöd som möjligt. Vi är för tillfället 19 administratörer som har sina arbetsplatser på Förstamajgatan och Kultivatorgatan. Vi stöttar chefer och medarbetare och arbetar bland annat med: personal- och lönesystem, ekonomiadministration, verksamhetssystem, avgiftshandläggning m.m.

Exempel på arbetsuppgifter i denna tjänst är:
• Göra beräkningar och stämma av med statliga och kommunala regler så att varje medborgare betalar rätt avgift.
• Besluta och beräkna det kommunalt bostadstillägget (KBF).
• Debitera avgifter som t.ex. mat, lägerverksamhet, korttidsvistelse, hemtjänst under 65 år m.m.
• Upprätta hyresavtal på BmSS samt debitera hyror.
• Medverka i utvecklingsarbetet gällande arbetsprocessen för avgiftshandläggning.

De administrativa enheterna arbetar i många olika verksamhetssystem så det finns möjlighet till personlig utveckling!


Kvalifikationer
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning. Önskvärt vore om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller offentlig förvaltning. Du bör ha erfarenhet av beskrivna arbetsuppgifter och tidigare erfarenhet från administration inom offentlig förvaltning. Vi vill att du har goda kunskaper om avgiftshandläggning och ett önskemål är att du har en dokumenterad erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Treserva och Agresso. God datorvana är ett krav och du är en van användare av Office365.

Du tar stort eget ansvar och duktig på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men i gott samarbete med andra, kunna ta egna initiativ och arbeta under tidspress. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas hos oss på administrativa enheten!

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.

Intervjuer för denna tjänst kan eventuellt hållas digitalt.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-06-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C79767".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Kontakt
Enhetschef
Madeleine Sihlberg Berntsson
031-365 54 92

Jobbnummer
6434157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: