Administrativt stöd till Socialförvaltningen Barn/unga och famil

Helsingborgs stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj och Gemensamma Resurser.

Vår verksamhet Barn och Unga är funktionsindelad och vi arbetar utifrån våra respektive uppdrag i ett nära samarbete med varandra.

Vår verksamhet består av
• Enheten för Utredning & uppföljning
• Enheten för Familjebehandling/boende.
• Enheten för familjehemsplacerade barn

Socialförvaltningen har satsat offensivt för att möta nya utmaningar.
Vi arbetar nu aktivt med att få stabilitet och skapa goda förutsättningar för att tillsammans utveckla det sociala arbetet. Vi satsar nu extra på att anställa administrativt stöd i vardagen för våra socialsekreterare.

Publiceringsdatum
2016-07-08

Arbetsuppgifter
Som administrativt stöd kommer du att ingå i ett arbetslag tillsammans med socialsekreterare och sektionschef.
Arbetet innehåller bland annat arbetsuppgifter som sortering av akter, lämna ut handlingar, skriva anteckningar från olika former av möten, avtalsskrivning och organisera möten mellan flera parter. Arbetet är mycket varierande och anpassas mycket efter det arbetslag som du ingår i och de behov som finns där.
Du har ett nära samarbete med kolleger i andra delar av vår organisation.
Arbetsuppgifterna är under utveckling och du kommer att vara mycket delaktig i att utveckla arbetet tillsammans med kollegor och tillsammans skapar ni arbetssätt och metoder som skapar nytta och effektivitet.

Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har:

• eftergymnasial utbildning inom administration och/eller ekonomi eller inom beteendevetenskap och/ eller juridik.

• god servicekänsla, stor flexibilitet och prestigelöshet

• lätt för att samarbeta och sprida arbetsglädje

• lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan arbeta med deadlines

• B-körkort och kör bil

Du har även goda datorkunskaper och ser datorn som ett viktigt hjälpmedel i arbetet.

ÖVRIGT
Rekryteringen sker löpande.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-17
Ange följande referens när du ansöker: 218/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Peyron, Verksamhetschef 042-10 77 27 madeleine.peyron@helsingborg.se

Facklig kontakt
Vision 042-10 50 93
Petra Hellberg, Akademikerförbundet SSR 042- 10 47 15

Företag
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
2946176

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen: