Administrativ utvecklare/ samordnare

Ljungby Kommun, Socialförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen i Ljungby

Ljungby kommun är kommunens största arbetsgivare med över 2 600 medarbetare inom ett hundratal olika yrken. Ljungby kommun är en levande och framåtsträvande arbetsgivare. Som medarbetare får du både ge och ta, och din insats är till nytta för vårt samhälle och våra medborgare. Vi satsar på kompetensutveckling, en god hälsa och arbetsglädje, för vi tror att det är nyckeln till en framgångsrik och effektiv kommunal verksamhet. Våra riktlinjer och visioner ligger till grund för vår verksamhet och vi vill tillvarata dina idéer och ambitioner. Ljungby kommun arbetar aktivt med en god hälsa för dig som medarbetare och rökfri arbetstid är en självklarhet för oss. Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb

Välkommen till Ljungby kommun - tillsammans bygger vi morgondagens samhälle!

Publiceringsdatum
2015-01-08

Arbetsuppgifter
Vi söker administrativ utvecklare/samordnare till Hemsjukvården.
Som administrativ utvecklare/samordnare kommer du att vara en del i hemsjukvårdens ledningsteam, som utöver dig, består av två sektionschefer och ytterligare en samordnare. I hemsjukvården arbetar ca 55 sjuksköterskor/distriktssköterskor med att ge sjukvård i det egna hemmet.

Arbetet som administrativ utvecklare/samordnare innebär att ge administrativt stöd till sektionscheferna inom hälso- och sjukvård, inriktat både mot personal och mot verksamhet.
Dina arbetsuppgifter kommer att handla om utvecklingsfrågor men även om den dagliga bemanningen, schemaplanering och samordning av utbildningar och datasystem.
Du kommer också att arbeta med uppföljningar och kvalitetsfrågor som rör verksamheten.

Kvalifikationer
Du ska ha lämplig universitets- eller högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser helst att du har erfarenhet av att arbeta med personal- och utvecklingsfrågor.
Som person är du kommunikativ och serviceinriktad och du har lätt för att samarbeta med andra.
Stor vikt kommer även att läggas vid personliga egenskaper, som ansvarskänsla, tydlighet, kreativitet samt att du har ett genuint intresse av utvecklings- och förbättringsarbete.
Det är en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta i våra olika datasystem, Time Care Planering, Treserva och Personec P. Du bör också ha god datorvana i Excel och Word.
Erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård är meriterande.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-01
Ange följande referens när du ansöker: A442951
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ewa la Fleur Erikson, sektionschef 0372-78 98 01 ewa.la-fleur-erikson@ljungby.se
Inger Wirkensjö, Sektionschef 0372-78 98 06 inger.wirkensjo@ljungby.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0372-78 90 00

Företag
Ljungby kommun, Socialförvaltningen

Adress
Ljungby kommun, Socialförvaltningen
Ljungby
34183 Ljungby

Kontorsadress
Olofsgatan 9 34183 Ljungby

Jobbnummer
2120951

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljungby Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby Kommun, Socialförvaltningen: