Administrativ Tekniker, Product Compliance & Sustainability
Clas Ohlson AB / Inköpar- och marknadsjobb / Leksand
2020-01-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ Tekniker, Product Compliance & Sustainability" (publicerad 2021-11-30) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand,
Borlänge,
Falun,
Ludvika,
Gävle eller i
hela Sverige Clas Ohlson brinner för att förenkla livet i varje hem. Vi strävar efter att jobba lite smartare varje dag när vi hjälper kunder med lösningar som förenklar vardagen.
Vi erbjuder dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig till att vara dig själv. Clas Ohlson har hjälpt kunder i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att fortsätta förenkla livet i 100 år till.
Vill du vara en del av vår framgång? Till Sortiment- och Inköpsavdelningen på huvudkontoret i Insjön söker vi nu en administrativ tekniker.
Som administrativ tekniker på avdelningen Product Quality & Compliance ansvarar du för att skapa produkter i Clas Ohlsons inköpssystem. Du granskar dokumentation för att säkerställa att produkterna uppfyller lagkrav och interna egna krav. Du begär, kvalitetssäkrar och registrerar dokumentation rörande produktsäkerhet. Du kommer också att ansvara för att Clas Ohlsons produkter är registrerade på våra olika marknader, samt skriva interna rutiner och kravställning till leverantörerna.
Du registrerar nya produkter i inköpssystemet samt hanterar registervård. Du följer upp dokumentation av aktiva artiklar och säkerställer att aktiva artiklar uppfyller nytillkomna krav. Du hanterar beställning av förpackningar, bruksanvisningar, varningstexter och märkskyltar.
Kommunikation med, och utbildning av våra leverantörer gällande Clas Ohlsons krav är en del av tjänsten. Du bedömer produkter och leverantörer utifrån en fastställd riskbedömningsmodell.
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid t.om. 30 juni 2020. Tillträde snarast, enligt överenskommelse.
Är du personen vi söker?
Vi söker dig som har minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom kvalitetskontroll och compliancearbete, samt utbildning från universitet eller högskola inom administration, handel eller annat relevant område. Du är duktig på att ta till dig mer komplicerade texter och bedöma om informationen du har säkerställer att produkten uppfyller ställda krav. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Som person är du strukturerad och tar dig an nya uppgifter med en positiv attityd. Du är en duktig administratör som prioriterar service och ser möjligheter i de frågor som uppstår. Du är en god lagspelare som bidrar med intresse och engagemang för att nå uppsatta mål. Du kan hantera flera typer av arbetsuppgifter, och har förmåga att starta upp nytt samtidigt som du behåller kontroll över de uppgifter som inte är avslutade.
Publiceringsdatum2020-01-21Kontaktuppgifter för detta jobbVill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta funktionschef Henrik Alfredsson,
henrik.alfredsson@clasohlson.se eller telefon 0247-44 791.
För frågor om rekryteringsprocessen: Magnus Waldemarsson, HR Business Partner,
magnus.waldemarsson@clasohlson.se eller telefon 0247-44 634.
Bli en del av oss!
Låter det spännande? Tveka då inte med att skicka in din ansökan till oss! Rekryteringsprocessen startar omgående och därför kan urval och intervjuer ske löpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än den 2 februari 2020!
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClas Ohlson AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clas Ohlson AB (org.nr 556035-8672),
https://about.clasohlson.com/sv/ Arbetsplats Clas Ohlson Sverige
Jobbnummer 5052552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.